Direktlänk till inlägg 21 juli 2011

En dag på stranden

Av Katarina - 21 juli 2011 22:29

Näää, det blev ju fel rubrik. "En kväll på stranden" kanske vore bättre? Fast det stämmer ju inte heller.... "Lite bilder från en av kvällarna under agilitytävlingarna i Skutskär då några av oss passade på att åka och bada i Rullsand". Där satt den! Undrar om det får plats i rubrikfältet? Äsch, det får vara som det är.


Nåväl gott folk, gissa vad som kommer här! Jo några bilder från en av kvällarna under agilitytävlingarna i Skutskär då några av oss passade på att åka och bada i Rullsand:

 

Zero stortrivs på stranden 

  

 Zero stortrivs ännu mer i vattnet   Och så har vi den där sandiga nosen igen...   Bara paraplydrinken som fattas  

Vaxholmare i vattnet

Tomas leker strandpojke


Själva tävlingarna då? Jo på torsdagen gjorde vi ett jättebra hopplopp, tyvärr med disk dock eftersom han kom snett upp på A-hindret (vilket jag förutspådde skulle hända under banvandringen, ändrade taktik och glömde allt under loppet....), hoppade av och sedan upp igen.


Fredag gjorde vi ett hyfsat agilitylopp, dock med disk igen. Det var en svår bana med många "oraka" vägar... Jag koncentrerade mig för mycket på att att undvika ett tänkbart fel och när vi väl kommit förbi det blev jag passiv och han tog samma hinder igen.


Lördag gjorde vi ett uruselt hopplopp, men kom i mål! 30 fel men 0 tidsfel, så det sistnämnda får vi ta med oss!


Konstigt det där med att att man kan vara bra fast det går dåligt och att man som matte alltid är bäst, fast hunden är usel.... Eller OK då - konstigt att man som matte aldrig blir bättre trots att man uppenbarligen lyckats träna upp hundens förmåga något.


Men vi får väl göra om det någon mer gång.


Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

22 juli 2011 01:28

Wow! Vilken strandpojke! Hehe! Du får gissa vilken av pojkarna jag menar...

Att lyckas med att få 30 hinderfel, men noll tidsfel är en bedrift som heter duga! Så testa det där med agility nån gång till. ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards