Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Halloween

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?   

Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet fanns det en spiral (tre koner man ska gå runt, typ några varv), tror att det var skylt fyra eller fem. Första hunden startar, det ser fint ut, ända tills de kommer bort till spiralen. Hela hunden kryper ihop, vill absolut inte gå där och man ser att han tycker någonting är riktigt obehagligt. Jag säger åt dem att strunta i hindret och de fortsätter banan. Matte gissar att hunden är i någon slags spökålder.


Nåväl, nästa hund startar och det blir precis samma sak! Tredje hunden likaså! Tre av fyra hundar skyggar, backar, kryper ihop och visar på alla sätt att de inte vill gå där. Vad har hänt? Någon som slog ihjäl sin jycke efter ett misslyckat träningspass eller? Det andra, mer troliga alternativet, är dock spöken.  


Efter banan gick vi in för att ha teori och som vanligt lämnade jag kvar allt nere på planen. Det tar så lång tid att samla ihop allt, så jag brukar göra det efteråt. Tidigare har jag kunnat snacka skit med Kerstin, som haft agilitykurs samtidigt, men nu är dom klara. Så det var baaara jag, alllldeles ensammen, som fick gå ner till den ödsliga, konstiga planen och plocka ihop alla skyltar och hållare.... Är inte mycket för spökfilmer, men började tänka en del på att det snart är Halloween med allt vad det innebär. Iofs vet jag inte exakt vad Halloween innebär (förutom att amerikanska ungar går runt och tigger godis), men det är säkert massa döingar som återkommer för att.... typ hämnas.


Jag överlevde iaf, men det kan ju vara så att detta bara var någon sort iakttagelsefas. Eller så är jag den personen i filmen som precis, utan att veta om det, undkom. Hade jag cyklat iväg två sekunder senare hade det kanske varit kört. Undrar vem som blir nästa person på plats då? Moahahahaha!!!   


Återkommer! Hoppas jag....

 
 
Ingen bild

Spökplumpen, Magica de Hex o Wilbur den hiskeliga

27 oktober 2011 23:32

Vadå börjar undra om det spökar? Det spökar! Inte för att jag tror på dom, men det är den enda logiska förklaringen. :P
Du hade tur att precis slippa undan....

PS. BUUUUUUU! *spökligt o mkt skrämmande så blodet isar i ens ådror* BUUUUUUUU!! Mohahaha! DS.

 
Marie, Troya o Tyra

Marie, Troya o Tyra

28 oktober 2011 06:48

HU-creepy! Tur inte jag o min spökiga schäferfröken var där då...
Bra att ni "kom undan" ;)
Trevlig helg på er!

http://www.troyatyra.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Av Katarina - 20 september 2011 22:51

klockan 14.00 började jag jobba i fredags, slutade 7.00 i lördags morse. Då var det bara att dra direkt till klubben för att vara spårläggare på Vaxholms lägrespår. Eftersom "min" tävlande klarade uppflyttning bestämde jag mig för att det var värt de...

Ovido - Quiz & Flashcards