Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Tankar om möten

Av Katarina - 13 september 2011 21:21

Funderade på en sak när jag var i Åkersberga centrum igår. Gick i "korridoren" tidigare känd som ICA, ni vet, förbi HM (och vad det nu är mer de klämt in där). Ser redan på håll att jag kommer att möta en bekant. Vi är bekanta på hälsningsstadiet, men inte på stanna-och-prata stadiet.


Här uppstår problemet. Ser man människan när man precis passerar är det inga problem att slänga ur sig ett "hejhej" samt ett leende (jodå, så generös är jag ibland). Ser man människan på håll brukar jag vända bort blicken, vänta till man är nära varandra och då titta till igen och köra ovan nämnda procedur. MEN, om man ser personen på håll och denna tittar tillbaka, då uppstår det problem. Man kan ju inte hälsa på 10 meters avstånd om man inte avser att fortsätta säga något när man passerar varandra (alternativt stanna och prata). Man kan ju inte gå tyst och glo på varandra utan att säga någonting, om man inte avser att börja hångla eller börja slåss. Alltså uppstår en situation där jag möter personens blick på håll, tittar bort, försöker få ögonkontakt igen, när vi kommer närmare, för att kunna hälsa, bara för att märka att denm bekanta tittar rakt fram.


Jag är inte den som vrålar HEJ om folk inte ser mig, utan det är något med den där ögonkontakten som behövs. Problemet är att jag då genast känner mig som en hemsk människa. Personen jag mötte tror ju att jag inte ville hälsa eftersom jag vände bort blicken. Undrar hur många som går omkring och tänker att den där Katarina är en dryg jäkel? Fast så tänker dom nog inte alls, dom tänker nog att den där tjejen som ser bekant ut, fast jag inte kan komma på varför, hon verkar vara en dryg jäkel!


Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

14 september 2011 10:25

Vad jag känner igen mig där... Detta dagliga lilla "hälsnings-problem".

Och du... att försöka anmäla sig till agilitytävling... NU?!! Mitt i vintern, typ. Agility är mest en SOMMARsport.
Okej, KM och DM, du är anmäld, eller? :) :P

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Catherine

16 september 2011 16:11

Jasså du ska damen tävla nu :) Jo inte lätt det här med hälsning, jag funderade när jag läste det är är jo tvärt om vad hundarna upplever, hos de är det väluppfostrad att titta bort för då vill man inte ha bråk eller trigga :))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards