Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Men va´ fasen!

Av Katarina - 14 september 2011 22:06

I tisdags hade Rebeccas klass friidrottsdag på IP. Dom hade väldigt kul, hoppade högt och långt, sprang fort och långsamt och allt vad man nu gör. Jättekul tyckte hon och säkerligen de flesta av de andra barnen också.


Imorgon (torsdag) arrangeras skoljoggen i Hackstaspåret. Över hela landet springer barn till förmån för välgörande ändamål, i år tror jag att det är Barncancerfonden. Vi föräldrar får, om vi vill, skänka pengar, sen vet jag inte exakt hur resten av insamlandet går till. Om det har att göra med hur många barn som deltar? Dessutom blir det en rolig kamp klasserna emellan - vilka kan samla ihop flest varv. Det är klassens totala antal varv som räknas, inte den enskilda individens.


Det jag tänker komma till är att under båda dessa dagar behöver barnen ha med sig matsäck. Inget konstigt med det kan jag tycka, helt naturligt när de har aktiviteter utanför skolan. MEN - tydligen har flera föräldrar klagat på att det blir två matsäcksdagar under samma vecka! Skolan har "tvingats" gå ut med en förklaring till oss föräldrar där de ber om ursäkt över att det blivit på detta sätt och säger att de ska försöka planera annorlunda i framtiden.


Så här komer min fråga: va´ fasen är det för fel med folk egentligen???? Mitt barn får två roliga aktiviteter, vilka båda tyder på en skola som angagaerar sig, och folk klagar över två matsäckar!? Herregud, jag tycker att jag är en negativ människa, men dessa stackare kan inte lyckas tänka positiva tankar många gånger.


Nej, dags att gå och lägga sig, klockan börjar bli mycket. Fast just det - Rebecca ska ju ha med sig matsäck till skolan imorgon. Jäklar också, jag som inte handlat hem något. Helskotta också, vad gör jag då? Jäkla skola, hålla på kräva engagemang från oss försäldrar på detta sätt! Mutter, mutter.....


Återkommer!

 
 
Surkärringen Kärran :(

Surkärringen Kärran :(

20 september 2011 12:52

Vaa?!!!! Två (2) dagar som man - som förälder - måste planera och fixa matsäck?!!!!!! Skandal! Byt skola, fort som attan! Tror skolledningen att man som förälder inte har annat att göra än att ta hand om sina barn - och fixa matsäck?!!!!!!! Det är väl ändå skolans uppgift! Vadå roligt? Hur kul är det att bli tvingad att planera inköp till en matsäck?!!!!!!!!! Nej! TVÅ (2 stycken) matsäckar!!!!!! :(

(Nej, jag har inte alls tråkigt här på jobbet, en tisdagsförmiddag)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards