Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Hästblogg

Av Katarina - 16 december 2010 21:29

Sista gången för Rebecca, denna termin, på Bobacken i måndags. Förbered er på mammaskryt    Den ungen är så jäkla cool! Hon är inte det minsta rädd av sig och envis så in i bomben. Jag tror att hon har mycket nytta av att ha två, för henne, stora hundar att tampas med här hemma. Visserligen är det viss skillnad på hundar och hästar (jag råkar veta några hundägare som tycker hästar är rena mördarmaskinerna), men själva djurkänslan har man nog ändå med sig.

 

Dom rider samma häst tre gånger på raken och sen byter dom. Rebecca har tydligen ridit nio veckor eftersom hon hunnit avverka tre hästar. Den första var världens sötaste lilla Smirre, en Shettis som var väldigt lugn och snäll. Sen var det Champis, en B(?)-ponny som gillade att nafsas, ogillade att ha korta tyglar och som kunde vara något trög att få fart på. Hon avslutade med Humpe, stallets andra shettis, som är känd (ökänd?) för att vara väldigt pigg. Även om han är typ minst går han snabbast av alla ponnyer    Ridläraren var väldigt impad av att Rebecca gång på gång lyckades göra halt med Humpe. Enligt henne var det få som lyckades med den bedriften och om man väl fått stopp på honom brukar han tydligen vara så sur så han står och studsar. Han har ganska bråttom den där Humpe    Men Rebecca kämpade på och lyckades galant!  Sista gången fick tjejerna "hoppa" en liten bana. Bommarna var några centimeter ovanför marken, så hästarna travade över dom. Fast lilla Humpe tyckte tydligen att det var ganska högt och tog för säkerhets skull och hoppade över ett av hindrena. Jag säger bara: Malin Baryard - släng dig i väggen, här kommer Rebecca och Humpe!

 

Nu till något helt annat. Har ju "beklagat" mig över att Lazy börjar bli gammal, nu ikväll såg jag hur hon låg och darrade på golvet. Tittade noga och hoppades att jag sett fel, men även familjen kunde se det. Min hund har aldrig darrat förut, varför gör hon det för? Det var några timmar sedan vi var ute så hon kan inte vara frusen därför. Och hon sov inte utan låg tvärtom och kollade in mig väldigt noga. Dumma hundar, ni ska ju liksom bara funka bra!

 

Återkommer!

 
 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

16 december 2010 23:04

Man har mycket gratis när man har hållit på med hundar innan hästar. Jag jobbade i stall när jag var 19 och hade innan det bara hållit på med vovvar. Men som min mentor (stallägaren) sa - de är precis som hundar men lite större ;)
Jobbigt med "tanten" hoppas att det inte är någon fara!

 
Kärran (hon me hästskräck)

Kärran (hon me hästskräck)

17 december 2010 07:17

Jo, jag har förstått är hästar är som hundar - FAST LITE STÖRRE. Det är ju just DET som är det läskiga. ;)
Hm.. Bäst att hålla lite koll på "tanten" tror jag.

Rebecca är ju världens häst-proffs, ju. Snart får man se henne på Globen o Sthlm Horse Show!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne 6 Gänget

Hanne 6 Gänget

17 december 2010 14:30

Bobacken är bäst.

Tänk vad mycket känslor våra underbara hundar och barn väcker hos oss i olika situationer.

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

F

31 januari 2011 17:03

Du tror inte att du kan lägga ut en bild på denna shettis Humpe? tror nämligen att det finns en chans att det är min gamla häst :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards