Alla inlägg den 24 januari 2011

Av Katarina - 24 januari 2011 20:43

Igår (söndag) hoppade Lazy, Zero och jag på Upptåget till Skutskär. Farsgubben med "fruar" är i Thailand och har lämnat restaurang, hus och katt ifrån sig under en måndad. Moi ska jobba denna vecka (måndag-fredag) och nästa. Därefter tar "sis" Tina över de två sista veckorna. Hundarna är med av två anledningar:

1) hålla mig sällskap i "skogen" och skrämma bort alla spöken

2) min hundvakt behövs som deltidsanställd barnvakt istället

 

Det blir ju lite pusslande med hämtning och lämning av barnen när morsan är borta. Tur att vi har så mycket gamla föräldrar runtomkring, som inte jobbar längre.

 

Tyvärr verkar katten och Lazy inte riktigt komma överens. Katten både fräste och morrade åt Lazy när vi kom. Stackars Lazy försökte hålla sig lugn och vred tydligt bort huvudet flera gånger, men inte sjutton fattade katten något. Till slut fick hon nog och skällde ut katten istället. Zero gick och smög längs väggarna och verkade tycka att alla skulle lugna ner sig. Lillfjanten   

 

Jag vet inte om Lazy på något sätt vann kampen, för jag har inte sett röken av katten sedan igår. Men han är någonstans i huset iaf... Undrar om dom förlåter mig för en bortslarvad katt om jag ser till att ta riktigt bra hand om huset och restaurangen?   

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards