Alla inlägg den 4 november 2010

Av Katarina - 4 november 2010 22:30

Tjohoo, jag har varit och tränat! Med hund!!!   

Vi var några tappra själar som stämt träff på klubben för att köra lite rallylydnad. Gick riktigt bra för alla (det är min professionella åsikt  ). Hade stulit med mig en bana som vi körde på utbildningen. Efter rallyn blev det platsliggning och lite "vanlig" lydnadsträning. Inledde med några inkallning med ställande, gick faktiskt bra trots att det var läääänge sedan vi tränade sist. Tack Etza och Karin för snörbollen, måste vara dennes förtjänst!

Sedan skulle vi köra lite helt vanlig "fot". Å herregud vad jag fick skratta åt min hund. Jag ställde upp, Zero satt prydligt vid min vänstra sida, jag kommenterade "fot" - Zero sprang några meter framåt, vände upp mot mig och backade några steg. Detta hände gång efter gång på kommandot "fot". Kanhända har vi tränat en del på "rutan" och desto mindre på vårt fotgående   

Men på det hela taget kan man väl säga att en mer övertaggad hund får man leta efter. Ganska roligt med all energi och vilja, men även en del dåligt samvete över hur lite han fått att göra under hösten.... Matte måste skärpa till sig! Så fort jag fått lucka iaf EN vardagkväll i veckan så   

Smet ner till agilityplan och gjorde lite slalom också. Man märker ju att kunskaperna finns där. Får man som sagt bara till lite frekventare träning kan det nog bli riktigt bra. Kanske ska sätta upp några mål för nästa år. Tvåan i maj - kan det vara något? Nåja, får fortsätta fundera på den biten.

 

Återkommer!

 

Ovido - Quiz & Flashcards