Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Januari

Av Katarina - 3 januari 2011 14:19

Jahapp, då var det klart för denna gång. Lika mycket som jag gillar julen, lika lite gillar jag nyår och allt runtomkring. Vädret är skit, man är pank, istället för känslan av att allt börjar får jag bara känslan av att allt tar slut. Är ingen människa som ger nyårslöften och "tar tag" i mitt liv den 1 januari, tvärtom. Tacka vet jag hösten - där kan vi snacka om att jag blir inspirerad!

 

Tråkigt är det också! Det händer liksom inget och det mesta man kan tänkas vilja hitta på kräver att man faktiskt har någon liten sedel kvar efter julen.

 

Men om vi går tillbaka till den härliga julen då :) Den firades uppe i Älvkarleby med diverse människor. För en gångs skull kunde vi åka upp i god tid eftersom jag inte var fullt upptagen med att plocka fram CD-skivor som står nedprintade på mystiska önskelistor som farmödrar räcker fram till en med orden "jag begriper ingenting av det där".

Vi badade bastu, högg vår egen, hiskeligt fula, julgran och skottade snö för fulla muggar. Skrapade Trisslotter, åt alldeles för mycket choklad och blev osams över spelreglerna i julklappsfrågesportspelen. Glömde koka ägg till sillbordet, sjöng kortare och kortare nubbevisor och fick besök av tomten. En helt vanlig jul helt enkelt.

 

Nyårsafton firades hemma hos mamma på Västra Banvägen. Det gäller att hålla sig hos dom där även hundarna är välkomna :) Klockan 21 på kvällen tog jag en liten promenad med hundarna. Kändes ganska häftigt att gå med två lösa hundar, mitt i bilvägen i snövädret utan att möta en enda levande själ. Jag måste ha timat det ganska bra!

Tolvslaget klarade hundarna av väldigt bra faktiskt. Lazy har ju aldrig varit rädd, hon blir mer lite upprörd över att folk inte uppför sig som dom ska. I hennes värld ska alla uppträda med stor värdighet. Värst av allt är när alla mattar (och några hussar) utbrister "ååååååååååh" efter något riktigt pang, då jädrar går det för långt!

Zero blir lite olycklig, men absolut inte rädd. Riktigt skönt att ha en orädd hund som kan "smitta av sig" på den andra.

 

På tal om hundar - vi kan ha hittat vad som blir vår nästa ras. Det var faktiskt Chrille som "hittade" den i en rasmonter på mässan och nu håller vi på kollar upp den för fullt :) Jag har nog aldrig träffat en sån hund "på riktigt" förut. Har aldrig haft någon på kurs och kan inte komma ihåg att vi någonsin hade en när jag jobbade på hundpensionatet. Men, tror ni inte på f-n att vi (Chrille och jag) mötte en när vi var ute på långpromenad idag. Ibland är det som att saker händer av en mening :)

 

Det är förresten med flit jag inte säger vilken ras det är, vill skapa mig en egen uppfattning innan folk kommer med sina "spontana" åsikter (som oftast inte är så positiva). Det är endast några få utvalda (kloka) människor som fått höra :P

 

Återkommer!

 
 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

3 januari 2011 15:15

Låter spännande med ny hundras!!!! Hör av dig när det är dax för rallylydnadsträffar!!! ;;))

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

 
Kärran

Kärran

3 januari 2011 19:04

Hösten? Det är bara typ 10 månader kvar - det går nog fort. ;)

Oj, man är utvald - och klok!!!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Louise

4 januari 2011 22:55

Snart så blir detta år roligt oxå...båttur närmar sig ;)fast jag håller med om att en extra sedel skulle sitta fint innan...men du tajmade datum bra med tanket på att barnen får bidra med spiten till mammi på båten...hihi..

ps.ska nog se till att jag blir en av dom utvalada som får reda på av det är för ras i anntågande..men ja har mina luringar..ska bli kul o se om det stämmer...för ett o annat hundsnack kommer ju det bli framöver...om inte så bjuder jag (förlåt, dottern) på en shot och då måste du avslöja planerna..må gott!!

ps. det blir hackstabacken imorgon onsdag...ledig??

 
Ingen bild

Kärran

5 januari 2011 00:10

Aha! Det är DÄRFÖR man skaffar sig ungar! :) De bjuder på vuxendricka. Tur att man själv inte är vuxen nog till sådana drycker. Tacka vet jag O´boy! :)))

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

6 januari 2011 20:59

Men hallå, vadå ny ras ... och inte säga vilken? Fast jag förstår dig. Ungefär som jag känner det när/om man ska köpa en ny BC. Jag lovar att ALLA har synpunkter (negativa) på varenda jycke man räknar upp. Och att välja hanhund till Hedda vid eventuell parning - hua ... läskigt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards