Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

Men nu då?

Av Katarina - 13 januari 2011 20:18

Dumma bloggplats. Här försöker man uppdatera men den vägrar lägga ut det! Nåja, gör ett nytt försök idag och fortsätter på mitt inlägg från igår. Varning för gamla nyheter   

 

Woohoo - Zero och jag har varit och tränat två tisdagar på raken. Måste nästan vara nytt rekord    Vi körde lite "annorlunda" upplägg och koncentrerade oss på bara två moment: rutan och slalom. Gick ganska bra båda två faktiskt. Lika bra att boka in såväl agilitytävlingar som tvåandebut i vår (varför inte köra fullt ut?). Försökte tänka efter vad vi gjort på tävlingsfronten under 2010 och kom på att det endast varit två "tävlingar" (om man nu får räkna utställning som tävling). Å andra sidan gick det ganska bra: Lazy klubbmästare i lydnad och Zero BIS-2 på utställningen. Räcker väl med det?   

 

4-dagars agility i Skutskär i juli, får se om man lyckas anmäla sig i år. Är ju ganska bortskämd med bra boende. Jag drar för övrigt upp till Älvkarleby redan om en dryg vecka för att jobba på Sleven i Grytan medan ägarna, dom jäklarna, drar till Thailand.... Vissa har det bra! Eftersom jag inte vill vara ensam där ute i skogen (katten Simon får ursäkta) får hundarna följa med.

 

Nu till något helt annat. Vargar. Jag tillhör dom som tycker att vargarna ska få vara där dom vill vara och ser dom ganska mycket som hundar. Nu talar jag som vanlig hundägare och inte som t.ex boskapsägare. Hade jag haft typ får hade jag kanske resonerat annorlunda. Men nu är jag som sagt bara en vanlig hundägare och känner inte på något sätt att vargen utgör något hot för varken mig eller mina hundar. MEN, efter att en kompis hund blivit dödad av varg för en månad sedan är man inte sämre än att man tänker liiite annorlunda. Förut när man hört om hundar som blir "tagna" av vargen har jag nog sett framför mig en ensam varg som mer eller mindre blir påsprungen av en hund och agerar instinktivt. Nu, när det rör sig om en hund som man faktiskt träffat flera gånger, som man klappat på och varit ute och promenarat med, blir tankarna annorlunda. Nu ser jag framför mig hur denna hund knatar omkring i sin egen lilla värld medan han blir förföljd av ett gäng lömska vargar. Tyvärr är man ju inte bättre än att man är sig själv närmst.... Hemskt iaf för de som drabbas, speciellt som samma familj fick ta bort en av sina andra hundar, som var väldigt sjuk, bara några veckor senare.

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

14 januari 2011 14:26

Jag tycker det räcker: Lazy klubbmästare, Zero BIS-2:a! Nu kan du bara luta dig bakåt med jyckarna i knät o njuta av alltihopa.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

14 januari 2011 15:13

Jag tycker också de ska få vara ifred, vargarna alltså men ger de sig på mina hundar eller någons jag känner så.... ja du vet vad jag menar.

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

16 januari 2011 15:37

Vad otäckt med hunden - ja det är svårt det där med vargen. Eftersom man är djurägare så känns det lite olustigt att ha dom inpå knuten. Samtidigt tycker jag ju att de ska få finnas så ... ja jag är kluven i frågan. Helt klart intressant att alla som bor i storstan alltid är väldigt positiva till att vargen finns på landet. ;)


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards