Direktlänk till inlägg 18 januari 2011

Hundliv

Av Katarina - 18 januari 2011 21:24

Förra veckan, hör och häpna, var jag uppe och tränade på klubben två (!!) gånger. I tisdags med Zero - gick jättebra - och sen i söndags. Fick ett träningsryck när sambon uppvisade ett kraftigt städryck. Inte läge att vara hemma då, han blir manisk och jag blir "skilsmässomatisk"   Alltså skickade jag iväg ett spontant sms till två träningskompisar. Den ena tjatar ofta på mig att komma igång lite med träning och tävling, den andra..... gillar sin soffa. Say no more    

     Döm om min förvåning när den lata svarade ja och träningsnarkomanen svarade nej! Hur gick detta till? Någon ska iaf få höra nästa gång det vankas tjat om min frånvaro på tränings- och tävlingsplaner. Här får man ju inte mycket stöd liksom!

     Iaf var det bara att halka upp till klubben. Fast nu ljög jag ju, jag fick ju faktiskt skjuts av min bästa träningskompis (  ) Men jag fick halka ner till bilen med Lazy i högsta hugg. Eftersom Zero fått träna två tisdagar på raken tänkte jag att stackaren måste ju vara alldeles utbränd. Bäst då att varva med gammeltanten. Jag ångrade mig. Behöver inte tala om hur det gick, men jag tror att mina första ord när jag klev innanför dörren hemma igen var "jag måste ha en till hund!". Till råga på allt måste chocken över att bli utsläpad i regn och rusk påverkat henne, för 05.43 på måndag morgon fick jag snällt kliva upp och ta ut ett stycke tik med väldig diarre. Sen fick båda vovvarna följa med och lämna småmattarna i skolan, en promenad på en timme. När vi kom hem åt jag frukost och hoppade sedan in i duschen. När jag kommer ut står en vääääldans pipig tik i hallen och är bekymrad. Vad gör man? Springer upp och klär på sig? Nej, det var jag för stressad för. Släpper ut hunden på tomten? Hade kanske kunnat funka om vi haft staket runt tomten. Lazy är väldigt petig med var hon sätter sig, så hade jag bara släppt ut henne på baksidan hade jag nog fått se något BC-liknande snubbla iväg ner för tomten och försvinna längs kanalen. Kan funka klockan tre på morgonen, men inte 10 på förmiddagen. Min geniala lösning blev att sätta på henne halsband och spårlina och sen ställa mig (i Chrilles sexiga randiga morgonrock och gigantiska stövlar) ute på altanen och rasta Lazy på tomten. Det är tur att man är lyckligt ovetande om om någon skulle se en. Kändes ungefär som om jag stod där och fiskade. Lazy sprang fram och tillbaka ett tag innan hon hittade den perfekta platsen (så måste hon göra även på promenader, inte ett dugg irriterande dom gånger man har bråttom) och för att inte riskera en.... geggig lina, fick jag hala in för glatta livet varenda gång den slakade.

 

För den som är intresserad är hon fortfarande inte bra. Men vem behöver sova på nätterna? Mycket roligare att öva linteknik på altanen. Zero brukar förresten hålla mig sällskap, men han får inte följa med Lazy ut på tomten (inget får störa damen i jakten på den perfekta dumpningszonen). Tror han hämnades lite en gång, för rätt som det är ser jag honom lyfta på benet mot vår julgran som vi "mellanparkerat" på altanen. Hoppas jag hinner glömma bort det tills det är dags att frakta den vidare.....

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

19 januari 2011 11:15

Inte för att jag är nån expert på fiske, men.. är Chrilles randiga o sexiga morgonrock o gigantiska stövlar ordinarie attribut som används vid fiske?

Apropå markera mot julgranen på altanen: Jo, mina jyckar anser att på vintern när det är snö på altanen så är det helt egalt att kissa där. Snö på altan = ute på tomten!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

20 januari 2011 15:44

Jag tycker det låter som en alldeles bra fiske utstyrsel.

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards