Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Finns det vita schnauzrar?

Av Katarina - 25 augusti 2010 21:35

Måste bara få fråga eftersom jag plötsligt är förföljd av en. Började på dagen igår när jag var ute i Smedbyskogen/kullen med min dog-walk-hund. Möter då en kille med (vad jag tror) två mellanschnauzrar, en svart och en vit!? Han måste ha undrar varför jag glodde så vansinnigt, men jag var tvungen att kolla så att det inte var en grå hund. Väldigt ljust grå..... Men nädå - den var vit! Började genast fundera över om man kan ha "sabbat" pälsen genom nedrakning eller annat, men samtidigt såg den väldigt tjusig och vältrimmad ut.

Som par var det förresten väldigt häftigt med en svart och en vit hund med så "speciellt" utseende. Har ju själv två "likadana" hundar med olika färg, men mina vovvar kan å andra sidan vara vilken ras som helst. Enligt folks gissningar: BC (Lazy), Sheltie (båda!), collie (Zero), blandras (Zero), husky/polarhund (Zero såklart), Berner Sennen (jo det är sant att jag fått den frågan om Lazy!). Men dessa jyckar utgjorde ett väldans tjusigt par.

Sen, igår kväll, när jag precis blivit upphämtad av en av mina privatchaufförer (ni ska bara veta hur många karlar jag åker bil med  ) kom samma hundar gåendes över vägen borta vid vår lilla näraffär.

Så nu måste jag undra - fiins det vita schnauzrar? Hade ju kunnat göra det enkelt för mig och gå in på skk.se och kolla upp rasstandarden, men det är ju fusk. Jag vill iaf egentligen bestämt svara "nej" på frågan, men det blir lite svårt när jag tror mig ha sett en....

 

Jag är förresten förföljd av döda näbbmöss också.....

 

Återkommer!

 

 
 
Louise

Louise

25 augusti 2010 22:09

Jo det gör det ..Greta hade en sådan kompis i centrum förut. Finns i fyra färger..vit,silver,peppar/salt och svart.

Ses!

http://hundarsomungar.blogspot.com

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

26 augusti 2010 11:48

Tintin´s Milou är ju "en sådan".

http://sigge05.bloggplatsen.se

 
Kärran

Kärran

26 augusti 2010 17:46

Louise har antagligen rätt... Att gå in på Skk.se o kolla är som sagt fusk. Vi för väl lita på Louise.
Helt uppenbart finns det iaf EN! (om den inte är albino, typ)
Jag trodde Tintins jycke var en jack russell.

Förföljd av DÖDA näbbmöss... Hm..?

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Katarina

26 augusti 2010 19:47

Neeeeeej, Milou är ju en foxterrier. Vet ni inte sånt? :)

 
Ingen bild

Kärran igen

27 augusti 2010 11:49

Jag tycke väl också att det inte kändes rätt när jag skrev fel (jack russell)! Milou är en foxterrier! Det vet väl alla!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards