Alla inlägg den 13 oktober 2010

Av Katarina - 13 oktober 2010 20:43

Vill bara tala om att jag fått en "taggboll med långt snöre" av snälla Karin. Eller rättare sagt: Zero fick av Etza. Så nu jäklar kan vi börja träna inkallning med ställande igen.

 

Suck, jag som hade en så bra undanflykt.... Är det oartigt att kasta bort en presentboll i buskarna?

 

Efter Sport Academyn igår kom det fram en förälder som berömde oss över hur bra tålamod vi hade mm. Fick igen det idag tror jag, sista lektionen bestod till 80% av hyperaktiva, småbråkiga ungar. Aaaaaargh! Men man uppskattar iaf sina egna barn lite extra efter det. Svårt bara att få till det så att de barn som faktiskt sköter sig får ut så mycket som möjligt av lektionen. Blir många pauser för att tillrättavisa vissa och därigenom störs hela rytmen i upplägget. Då var vi ändå tre ledare och hade delat upp barnen mellan oss.

 

Just nu sitter jag i soffan och försöker varva ner. Blir väl som vanligt - man är uppjagad och stressad ända fram till att man pang somnar i soffan. Sedan vaknar man till runt två och pallrar sig upp för att ta ut hundarna (vilket jag sällan lyckas göra när jag fortfarande är någorlunda pigg, man vill ju ta ut dom så sent som möjligt också). När man sedan går och lägger sig "på riktigt" tar det lååååång tid innan man lyckas somna om.

     Men det blir ju snart vår igen, bara att hålla ut! Fast jag gillar egentligen hösten. Tror jag. Om solen lyser och man får vara ute och strosa med hundarna längs lövtäckta stigar i skogen iaf.

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards