Alla inlägg den 12 juni 2010

Av Katarina - 12 juni 2010 21:59

.... var det dags för idag. Jag sprang inte kanske jag ska förtydliga på en gång  Även om jag lyckades med årets bedrift för en dryg vecka sedan och sprang femkilometersspåret i Hacksta. Jag stannade inte ens! Jo iofs, en gång var jag tvungen att stanna till och spotta ut en mygga jag fick in i munnen. Skogar och sommarkvällar är inte alltid en bra kombination  

Men, däremot fick jag för mig att det vore roligt om mina ungar kutade. Emelie sprang knatteloppet förra året och kom på en 14:e plats har jag för mig. Av säkert 100 ungar!   

Efter många turer fram och tillbaka blev det till slut bestämt att ingen ville springa. Emelie eftersom hon fr.o.m i år gick upp i ungdomsloppet, vilket är 2,5 kilometer långt, och tyckte det var för svårt. Rebecca eftersom hon inte ville springa ensam. Envis som jag är ringde jag upp Emelie (jag befann mig i Skivaffären, Chrille hemma, Rebecca med farmor i centrum och Emelie hemma hos bästisen - blir en del ringande fram och tillbaka vill jag lova....) och efter diverse hot fick jag henne att gå med på att springa Knatteloppet runt med Rebecca. Utanför tävlan då naturligtvis. Rebecca ändrade sig då och ville springa. Detta blev bestämt 13:50 ungefär, vi stänger klockan 14:00. Eftersom jag inte ville springa iväg precis innan stängning tänkte jag att jag skulle gå upp och efteranmäla Rebecca så fort jag sparkat ut alla kunder. På Österåkersmilens hemsida stod bara att det var efteranmälan klockan 12:00. Antog att det inte var endast exakt klockan tolv man kunde efteranmäla och gick upp strax efter två. Det var försent..... Senast en halvtimme innan skulle man göra detta och loppet började halv tre. Har all förståelse i världen för att man inte vill ha in efteranmälningar i sista sekund, men hur svårt hade det varit att skriva ut den lilla informationen på hemsidan??? Jaja, bara att ringa Chrille och barnen som precis hade kommit ner till centrum. Vovvarna och jag fick skjuts hem av dom, tyckte så synd om tjejerna (speciellt Rebecca) som satt i baksätet i fräna träningskläder och gympadojor med vattenflaskor i högsta hugg. Rebecca som skulle få medalj och allt.....  Storasyster har ett gäng efter diverse cheerleadingtävlingar (och loppet förra året), men lilla Dudde har ingen.

På vägen hem stannade vi till på Willys för att handla. Som dom braiga föräldrar vi är kom Chrille och jag på en plan. Jag smet in i godisaffären och lyckades hitta en medalj och två champagneglas i plast med blå/gult band runt foten. Sedan arrangerade vi vårat eget lopp. Jag satte mig på cykeln och tog med tjejerna ner till bron vid Kanalvägen. Där gick starten! Målgång var på vår tomt och där stod Chrille beredd. Emelie fick instruktioner innan (i form av en lapp - Rebecca kan inte läsa   ) om att hon skulle låta Rebecca vinna. Hon tog väldigt allvarligt på denna uppgift och lyckades bl.a fejka ett par snubblingar som skulle fått vilken fotbollsdomare som helst att blåsa av för filmning  

Här kommer dom i full kareta längs Kanalen!

  

En glad vinnare som fick spränga målsnöret!

  

Fin medalj! Båda barnen fick varsitt glas runt halsen med god dricka i (Cola och Festis) att skåla med!   

 

Ibland är man f-n en jädra bra förälder! Annars är vi väldigt impopulära just nu, vääääldigt mycket fotboll på TV. Asatråkigt säger mina barn   

Gjorde ett VM-tips på min pappas restaurang (man kan vinna matchtröjor och mat   ). Anledningen till att det är så roligt är att vi typ har garderoberna fulla med massa gamla fotbollströjor samt att jag nog aldrig behövt betala för ett mål mat uppe i Skutskär. Men, iaf, man skulle tippa alla grupper placering 1-4 samt fortsätta hela vägen till final. Fnissade lite åt mitt tips när jag insåg att 85% av alla andra som lämnat in hade tippat Brasilien som världsmästare, på mitt tips gick dom inte ens vidare från gruppen....   Äh, man ska våga chansa lite! Efter att ha plockat bort lag längs vägen bidde visst Spanien vinnare på mitt tips. Har jag berätta att jag är bästis med Spaniens målvakt?     Eller bästis kanske är fel benämning, han typ hånglade upp mig på krogen, strax efter skiljde han sig från sin fru. Tror ni mig inte finns det fotobevis på Facebook. Bry er inte om att Chrille är med på samma bild, det är bara petitesser!    

 

Tror jag måste sluta missbruka dessa smileys, men dom är ju så coola   

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards