Alla inlägg den 10 juni 2010

Av Katarina - 10 juni 2010 23:05

Fick en kommentar i påskas om min vikt som jag faktiskt tog åt mig väldigt mycket av. Ställde mig på vågen (för första gången på lääänge) och konstaterade att jag faktiskt gått upp en hel del i vikt! Brukar väga runt 68 kilo, men då var jag helt plötsligt uppe i 76! Tyckte att det faktiskt var dags att ta tag i problemet (och jo - jag tycker faktiskt att det är ett problem när man känner sig ful och fet och ens kläder inte passar längre). Anmälde mig till Aftonbladets Viktklubb på nätet. Nu, typ tio veckor efteråt, har jag gått ner nio kilo    Känns alldeles jättelagom, tycker inte att jag behöver gå ner mer nu utan känner mig väldigt snygg    Visst hade man kanske föredragit en något annorlunda fördelning av var kilona försvann. T.ex brösten hade ju kunnat på vara kvar som dom var medan "magbulan" gott lunde minskat mer. Men, men, får väl försöka mig på lite mer magträning för att se om det går att ordna till.

Annars har jag inte gjort några jätteförändringar tycker jag. Har försökt laga en hel del av dom recept som man kan hitta på Aftonbladets sida och många är (för att tala klarspråk) skitgoda! Gott om kött och smaskiga såser, både Chrille och barnen har hittat riktiga favoriträtter. Annars har jag fortsatt äta godis, dock inte lika ofta. Jag rör på mig lite mer iom mitt hundprommisjobb och jag har gått över till lightläsk och lightsaft. Har med andra ord inte gjort särskilt stora uppoffringar. Har alltid varit jätteanti bantningskurer efter att ha växt upp med en mamma som ständigt provade på olika piller- och pulverkurer. Men jag ser inte detta som bantning, det är inget tillfälligt utan en liten förändring av mitt sätt att tänka. Vet ju att mitt största problem är att jag är sockerberoende, men tävlingsmänniskan i mig vaknar till när man ska fylla i vad man ätit varje dag. Blir en extrakick att få lyckas   

 

Så, ett irriterande peppinlägg om hur duktig jag är :P Och huuuu så hemskt - jag lämnade tom ut min vikt! Det ska man ju inte göra som tjej - CENSUR!

 

Äh, jag bjuder på det för jag är så jädra snygg nu   

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards