Direktlänk till inlägg 10 juni 2010

Viktklubb

Av Katarina - 10 juni 2010 23:05

Fick en kommentar i påskas om min vikt som jag faktiskt tog åt mig väldigt mycket av. Ställde mig på vågen (för första gången på lääänge) och konstaterade att jag faktiskt gått upp en hel del i vikt! Brukar väga runt 68 kilo, men då var jag helt plötsligt uppe i 76! Tyckte att det faktiskt var dags att ta tag i problemet (och jo - jag tycker faktiskt att det är ett problem när man känner sig ful och fet och ens kläder inte passar längre). Anmälde mig till Aftonbladets Viktklubb på nätet. Nu, typ tio veckor efteråt, har jag gått ner nio kilo    Känns alldeles jättelagom, tycker inte att jag behöver gå ner mer nu utan känner mig väldigt snygg    Visst hade man kanske föredragit en något annorlunda fördelning av var kilona försvann. T.ex brösten hade ju kunnat på vara kvar som dom var medan "magbulan" gott lunde minskat mer. Men, men, får väl försöka mig på lite mer magträning för att se om det går att ordna till.

Annars har jag inte gjort några jätteförändringar tycker jag. Har försökt laga en hel del av dom recept som man kan hitta på Aftonbladets sida och många är (för att tala klarspråk) skitgoda! Gott om kött och smaskiga såser, både Chrille och barnen har hittat riktiga favoriträtter. Annars har jag fortsatt äta godis, dock inte lika ofta. Jag rör på mig lite mer iom mitt hundprommisjobb och jag har gått över till lightläsk och lightsaft. Har med andra ord inte gjort särskilt stora uppoffringar. Har alltid varit jätteanti bantningskurer efter att ha växt upp med en mamma som ständigt provade på olika piller- och pulverkurer. Men jag ser inte detta som bantning, det är inget tillfälligt utan en liten förändring av mitt sätt att tänka. Vet ju att mitt största problem är att jag är sockerberoende, men tävlingsmänniskan i mig vaknar till när man ska fylla i vad man ätit varje dag. Blir en extrakick att få lyckas   

 

Så, ett irriterande peppinlägg om hur duktig jag är :P Och huuuu så hemskt - jag lämnade tom ut min vikt! Det ska man ju inte göra som tjej - CENSUR!

 

Äh, jag bjuder på det för jag är så jädra snygg nu   

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

11 juni 2010 08:30

Va duktig du är, snyggingen! Imponerande!! Tänk att man kan "använda" tävlingsmänniskan i sig till att låta bli att käka socker o annat onyttigt.

Undrar var min vinnarskalle har gömt sig nånstans. I bukfettet mellan bilringarna, kanske? Hm... Har nog aldrig haft nån vinnarskalle. "Det är aldrig för sent att ge upp" var det, ja!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

11 juni 2010 20:15

Vad DUKTIG du är!! :) Jag har en kollega som är med i viktklubb och det verkar riktigt bra - nytt tänk liksom. Inte så mycket pekpinnar heller utan ibland unnar man sig lite x-tra ... så får man ta igen det på annat sätt. Självklart försöker jag sänka hennes moral genom att ständigt bjuda på godis och kakor (vill ju inte vara ensam i socker-träsket) men hon är jäkligt ståndaktig ;-)

 
Karin & Etza

Karin & Etza

12 juni 2010 10:57

DUKTIGT!!!!!
Själv väger man som när man var höggravid i sin ungdoms dar (31 år sen). Borde oxå ta tag i det men orkar inte. Är bara aaaavundsjuk.

http://www.etza.dinstudio.se

 
Ingen bild

Katarina

12 juni 2010 21:41

Vill bara påpeka att jag just nu "sommarjobbar" i Skivaffären och i samma sekund jag klev innanför dörrarna försvann all karaktär!
"Suck, vad tråkigt det är...... Undrar om man inte är lite sugen på något? Kanske ska ta en sväng upp till ICA/Smörkransen"
Skivaffären är roten till all övervikt! :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards