Alla inlägg den 21 februari 2012

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl antagligen att det var vanligare att mammor var hemma och således inte behövde ta ledigt från något jobb. Eller kan det varit så att det fortfarande var gamla könsroller som hängde kvar, även i slutet av 80-talet?


Hur som helst så är min uppfattning att det ser annorlunda ut nu. Idag följde jag med Rebecca och alla andra ettor på skolutflykt till Naturhistoriska. Om jag räknade rätt var vi sex föräldrar som var med, jag var enda mamman. Nya tider? Moderna pappor? Karriärtänkande mammor? Vem vet, själv kan jag inte låta bli att tro att skolans mentorer kan ha något med saken att göra. När jag gick i ettan hette min fröken Irene, var närmare 60 år, gråhårig, stor och barsk som få! Fröknarna som var med idag heter Linda och Jessica, är runt 30 och skitsnygga :)


Ber om ursäkt om jag just nedvärderat hela det manliga släktet, vi kallar det utveckling istället...


Återkommer!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards