Alla inlägg den 27 februari 2012

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....


Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i lördags. Jag knådade och Zero blev knådad. Bra kurs, mycket praktisk träning under överseende av instruktörerna, vilket gör att jag faktiskt vågar praktisera det hemma också. För flera år sedan gick jag en stretchingkurs som ÖHU hade i samband med ett sommarläger. Om jag inte kommer ihåg helt fel så visade instruktören hur man gjorde men man fick aldrig träna särskilt mycket själv. Att stretcha fel kan ju leda till skador på hunden, därför fortsatte jag aldrig med det på mina hundar.


Egetnligen är väl Lazy den som behöver masseras mest, men jag valde att ta med den något mindre senila hunden. Surtanten Lazy hade nog högljutt talat om exakt hur uttråkad hon var efter ca fem minuter. Eller så hade hon, också högljutt, haft åsikter om hur de andra hundarna uppförde sig. Hon är lite petig med sådant.... Zero blev bara lite distraherad av alla snygga brudar runtomkring, samt av en morrande konkurrent. Men det går att massera ett stycke aussiehane som sitter i knät på en också. Man får liksom vara glad över de områden man kommer åt. Typ nacken.


När jag kom hem provade jag givetvis på Lazy också. Gaaanska uppskattat! Man fick lite dåligt samvete när man fick lära sig att en hund som gärna trycker någon del mot oss ofta kan ha ont och vilja bli masserad just där. Stämmer ju exakt på Lazy. Hon har länge varit besatt av "rumpkli" och hon har ju faktiskt ont i ländryggen. Skäms på matte där. Men nu ska det bli ändring på det, nu blir det knådning flera gånger i veckan! Fast visst sjutton är det svårt att få bort massageoljan ur pälsen efteråt?


Återkommer!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards