Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Lazy!

Av Katarina - 3 juni 2010 23:43

Ikväll var det dags för valp/unghundskurs (är faktiskt inte helt säker på vad jag har...  ) och då brukar jag alltid plocka med mig Zero. Känns onödigt med den långa promenaden (som det blir eftersom man måste gå åt bägge hållen) utan att motionera hund samtidigt. Dessutom kan man ju lika bra försöka passa på att få lite träning gjord med egna hunden när man ändå är där. Men, stackars lilla Zero har tillbringat senaste dynget med att bajsa och kräkas. Kan ha något att göra med den halva ostbågspåse han snodde och åt upp häromdagen. Synd att man inte kan få säga "så går det". Eller säga det kan man ju alltid men det kanske inte ger någon vidare effekt....

Men - idag fick kräknisse vara hemma och istället plockade jag med mig lilla Lazy   Funderade på att dra iväg utan hund eftersom Lazy kan vara lite "påfrestande" att ha med under kurs. Hon brukar på ett ganska högljutt sätt protestera mot om matte ägnar sig åt andra hundar. Tyckte dock att det kan jag ju stå ut med en gång per termin iaf och tog med mig tanten. Hon skötte sig ganska bra, fick hälsa på såväl stora läskiga schäferhanar som små söta aussiekillar och hon verkade inte vilja äta upp en enda hund  Efter att kursen var avklarad fick Lazy ett väldigt kort träningspass. Vi körde lite agility (hade släpat fram - eller kanske snarare bort - några hinder som mina kursare fick prova på bakom kullen). Hade bl.a ett par korta slalombitar, fyra pinnar, som hon gick igenom alldeles strålande! Inte gick det fort inte, men hon plockade rätt ingång varenda gång och svängde så tjusigt fram och tillbaka. Gammeltanten kan hon! Kanske ska prova på Sommarcupen ändå (om hon isf får gå i medium, tror inte hennes rygg pallar largehindren). Sedan blev det ett test av inkallning med ställande. Det är lustigt att man alltid tyckt att Lazy verkligen inte kan det momentet, i själva verket är hon ju duktigare än Zero på det! Iaf idag.... Fjärrdirigeringen satt som en smäck. Lazy är väldigt snabb på att sätta sig upp, något segare när det gäller att lägga sig ner. Zero är precis tvärtom   Om man bara tog sig i kragen någon gång kanske man kunde fixa den där jädra tävlingsdispensen. Kanske att 10-åringen håller ett tag till   

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

4 juni 2010 10:58

Så klart att "gammel-tanten" kan! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Marre

Marre

8 juni 2010 08:43

Du kan ha en poäng där. Gällande agilityn.

http://www.marrenaas.blogg.se

 
Annica och Zäta

Annica och Zäta

9 juni 2010 19:55

De äldre tanterna och farbröderna är bara bäst!
Hör av dig om du vill träffas och gå en promenad i helgen? Kram Annica

http://www.revolts.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards