Direktlänk till inlägg 15 juni 2010

Sommarcupen...

Av Katarina - 15 juni 2010 22:33

.... var det ju inte i måndags, men däremot någon sorts agilityträning. Råkade knata förbi klubben och hittade massa agilitymänniskor som verkade ha samlats i en klump runt banan. Tydligen håller dom till där varje måndag - juste att man blir inbjuden!

Eller, så var det kanske inte riktigt... Kan hända att en viss Tomas tjatade om att jag skulle komma dit eftersom det var sista gången. Kan också hända att jag fick för mig att jag nog skulle bli tvungen att gå dit för att eventuellt få slut på hans tjat. Vissa skulle kalla det uppmuntran och peptalk, jag kallar det tjat ;) Kan också hända att jag avslutat mina kurser och kände att nu kanske man ska lägga ner lite tid på sin egen vovveträning.

Höll på att gå därifrån när vi började bygga banan. En klass III bana som var väldigt trång på sina ställen. Men, bara att bita ihop när man ändå kommit dit. Måste säga att det gick över förväntan! Vi kom runt, två gånger till och med. Han kunde gå ett 12-pinnarsslalom, visserligen något sakta - men han gick! Och jag gick framlänges! :) En tunnel hade placerats under balansbommen och nästan alla hundar valde att istället springa upp på balansen. Men inte lilla Zero inte :) Förstår inte varför alla tyckte att det var så svårt.... ;)

Det slog mig när jag var där att det funkar som bäst för oss på ganska svåra banor. Kommer ihåg någon annan gång när Tomas, Kerstin och jag tränade. Vi hade byggt en klass II eller III bana (kommer inte ihåg vad) som dom andra hundarna hade svårigheter med, medan Zero och jag lyckades med vårt livs enda (?) felfria lopp. Dom gånger han flippar ut är när det blir långa raksträckor. Han hamnar lätt framför mig, vänder om och börjar skälla och hoppa på mig. Jag kanske själv ska vara mer fokuserad på nästa hinder i det läget? I agilityn brukar man ju höra "titta på hunden", men jag börjar tro att jag ska tänka mer hästhoppning. Så fort du är på väg över ett hinder fäster du blick och fokus på nästa. Vore ju kul att faktiskt komma på en plan för sitt tränande :)

För att få tyst på diverse tjatande människor tänkte jag att jag får väl anmäla mig till någon riktig tävling. Loggade in mig på agilityonline bara för att konstatera att det fanns ju typ inga tävlingar där.... Men hallå, var är dom? Fick sedan klart för mig att AO är ute, nu är det hundaktiv som gäller. Förstår hur "gamlingarna" kände sig när man gick över från postgiro (det hette ju faktiskt postgiro och inte plusgiro då)  anmälan till Internetanmälan. Här har man äntligen lyckats memorera sina kontaktuppgifter och fatta hur man ska göra - då går dom och ändrar hela alltet. Nåja, kanske att jag lyckas hitta dit också. Vart ska alla åka då? Nån som vill ha med sig bilsällskap :D

  

 Jag vilar mig i form.....

 

Tjohoo - jag tränade en gång i vintras också! 

 
 
Kärran

Kärran

16 juni 2010 00:17

Va duktiga ni var igår!

Jo, hörru! Nu är även Hundaktiv ute - iaf när det gäller agilitytävlingar. Det går undan i hundsportvärlden.

PS. Och så har du helt rätt i.... vad kallade du det för... *tittar efter*.. hästhoppning. Fokusera på hindret, men att ha hästen.. Nej! Jag menar hunden i "ögonvrån", typ. DS.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards