Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Zero på semester

Av Katarina - 21 juni 2010 23:20

Helgen tillbringades uppe i Älvkarleby. Jag jobbade elva till 23 på lördagen, medan resten av familjen slappade i solen. Ganska kul att jobba faktiskt, vi hade ett liveband som spelade på kvällen :)

Söndagen inleddes med lite agilityträning:

   

Cool bild va? :)  

 

Blev glad när jag kom till plan och upptäckte att nummerskyltarna stod utställda. Hurra, en bana! Efter mycket letande efter nummer ett hittade jag den till slut. Det visade sig att hinder nummer ett var fyra hinder, fyra hopphinder närmare bestämt, som stod som ett kors. Behöver jag nämna att vi struntade i banan och körde vårt eget lilla race? :)

 

Sedan besökte vi fallens dag (typ som kanalens dag men med betydligt mer action på vattnet :) Tjejerna, Zero och jag promenerade dit medan husse fiskade. Passerade över två stora hängbroar dom har över Dalälven, inte riktigt populärt hos Zero.

  

 Tur att man har stöd av lillmattarna!

  

Efter den skakande broupplevelsen var Zero tvungen att ta sig ett dopp i älven:

  

  


Väl på plats på marknaden fick Emelie prova på bågskytte:

  

Hyfsad träffbild :):

 

Sån här sprutt var det på vattnet när dammluckorna öppnades (och ser ni inte det kan ni ju njuta av den söta vovven i förgrunden): 

 

Lite andra sportaktiviteter utövades tillbaka på tomten igen:

       


Vissa har ju inte lika mycket energi som en annan (det tar faktiskt väldigt på krafterna att fota alla andra som rör på sig hela tiden):

  

Och när vi ändå snackar om slöskallar:

  

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

23 juni 2010 12:06

Vilken knasig katt! :)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Catherine

Catherine

25 juni 2010 13:15

Och här har man trott du tagit semester och inte uppdaterat, så fick jag läsa typ 14 inlägg då jag loggade in "en annan väg" och såg du skrivit massa ;D. Tror jag sparat på favoriter på ett inlägg istället för länken.
Härliga bilder på katter & hundar ;D
Grattis till sommarcupen hoppas Z är bättre i benet.
Jag blev också helt förvirrat av hur man nu hittar ag-tävlingar och anmälar sig och nu säger Kärran Hundaktiv även den är ute.. Hur gär man?????? ;))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Ingen bild

Kärran igen

27 juni 2010 17:01

Här kan ni (Katta o Catherine) läsa:

http://www.brukshundklubben.se/templates/Page____8555.aspx

//Messerschmittern Kärran

 
Annica och Zäta

Annica och Zäta

29 juni 2010 22:26

Wow!!! Vilken härlig bild på Zero mitt i däcket. Me like!!!! Det drar ihop sig till hundvakt snart....hoppas inte familjen hunnit ändra sig! Kram kram

http://www.revolts.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards