Direktlänk till inlägg 21 september 2010

Den försvann!

Av Katarina - 21 september 2010 11:31

Aaaargh! Måste börja berätta om min klumpighet! Var och tränade med Zero för ett tag sen, hade med en leksak som vi inte använt så mycket. En "taggboll" med snöre på. Ett lååångt snöre, så man får behålla fingrarna :) Visade sig vara en lyckoträff, Zero älskade den och träningen gick kanon. Vi fick till några riktigt lyckade ställanden under inkallningen, något vi haft problem med. Jag målade upp ett helt scenario med hur vi inom en vecka skulle kunna starta tvåan, självklart med förstapris och förstaplacering som följd. Allt tack vare denna leksak. Man vad händer.... jo när vi är klara ska jag kasta iväg bollen riktigt ordentligt som en sista kul grej. Nu är jag som regel rätt värdelös på att kasta, därför har jag ju inte kunnat köra bollkastgrejen på inkallning med ställande förut, jag har aldrig lyckats få bolljäkeln bakom hunden! Men det lilla snöret göt ju att man får extra kraft. Ganska mycket extra kraft skulle det visa sig. Jag kastar och bollen flyger, och flyger och flyyyyyger. Rakt in bland träd, snår och tistlar bredvid den lilla bäcken. Jag går dit och försöker leta lite, men inser att det är kört. Skickar in Zero för att leta, men inte ens han vill knata omkring där. Mörkt är det också. Får nog tyvärr vänta tills gräset/tistlarna har dörr och löven trillat av. Då kanske jag kan hitta bollen så vi kan fortsätta drömma om vinster och förstapriser....

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

21 september 2010 11:55

Suck! Medsamma man ser en ljusning, så trampas alla förhoppningar till vasst grus - eller flyyyyyger iväg bort till tistlar och brännässlor. :(

Du får väl hyra ngn bra apportör (som inte fattar att tistlar o dyligt gör ont) i vänskapskretsen... ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin & Etza

Karin & Etza

22 september 2010 11:58

Vi ska väl inte låta nåt sånt här komma emellan dig och alla förstapris som hägrar.
Jag har en sådan boll som jag inte använder. Ska ta med den till klubben.

http://www.etza.dinstudio.se

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

24 september 2010 10:53

Typiskt!!

http://sigge05.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards