Alla inlägg den 21 september 2010

Av Katarina - 21 september 2010 11:31

Aaaargh! Måste börja berätta om min klumpighet! Var och tränade med Zero för ett tag sen, hade med en leksak som vi inte använt så mycket. En "taggboll" med snöre på. Ett lååångt snöre, så man får behålla fingrarna :) Visade sig vara en lyckoträff, Zero älskade den och träningen gick kanon. Vi fick till några riktigt lyckade ställanden under inkallningen, något vi haft problem med. Jag målade upp ett helt scenario med hur vi inom en vecka skulle kunna starta tvåan, självklart med förstapris och förstaplacering som följd. Allt tack vare denna leksak. Man vad händer.... jo när vi är klara ska jag kasta iväg bollen riktigt ordentligt som en sista kul grej. Nu är jag som regel rätt värdelös på att kasta, därför har jag ju inte kunnat köra bollkastgrejen på inkallning med ställande förut, jag har aldrig lyckats få bolljäkeln bakom hunden! Men det lilla snöret göt ju att man får extra kraft. Ganska mycket extra kraft skulle det visa sig. Jag kastar och bollen flyger, och flyger och flyyyyyger. Rakt in bland träd, snår och tistlar bredvid den lilla bäcken. Jag går dit och försöker leta lite, men inser att det är kört. Skickar in Zero för att leta, men inte ens han vill knata omkring där. Mörkt är det också. Får nog tyvärr vänta tills gräset/tistlarna har dörr och löven trillat av. Då kanske jag kan hitta bollen så vi kan fortsätta drömma om vinster och förstapriser....

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards