Alla inlägg den 27 september 2010

Av Katarina - 27 september 2010 11:02

Fånig rubrik egentligen, jag har ju lyxat under helgen också.

 

Nåväl, bestämde mig för att jag var värd en liten "återhämtningsperiod" och började med en så simpel grej som att jag i torsdags badade badkar hemma hos min mamma. Ett riktigt varmt bad, mamma hade tänt doftljus och jag påbörjade en ny bok jag precis köpt. Mer än så behövs inte egentligen för att man ska må bra. Sedan, i fredags fm, tog jag med mig Zero på en "kort" promenad bort till Hakungekrossen, där vi plockade lite svamp. Första gången jag gjort det i hela mitt liv, men jag blev så sugen efter vår spårhelg och alla svampfynd man gjorde då. Plus att jag fick en grundlektion av Janne i vilka svampar som är vad. Det var otroligt vackert väder, tog av mig och gick endast i t-shirt och t.o.m då var det varmt.

Var faktiskt väldigt rofyllt att gå runt i skogen och spana ner i mossan. Kan jag tänka mig att göra om, synd bara att jag inte gillar att äta svamp   

Sedan blev det en tur upp till Älvkarleby över helgen. Bio, shopping och massa god mat.

 

Fotade lite under vår svamputflykt  

Zero snokar noggrannt :)

 

  

Med risk för att göra bort mig, men jag inbillar mig att detta är trattkantareller? Och är det inte det så är det väl den där andra sorten som också är ätbar? Kanske.....

 

  

Framför Österåkers Kyrka

 

  

Galen, hoppande Aussie   

 

  

Ett litet dopp i kanalen hann vi med också (vadå vi förresten?)

 

  

Operation torkning inledd

 

  

Ååååååå - klart!

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards