Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Vardagslyx

Av Katarina - 27 september 2010 11:02

Fånig rubrik egentligen, jag har ju lyxat under helgen också.

 

Nåväl, bestämde mig för att jag var värd en liten "återhämtningsperiod" och började med en så simpel grej som att jag i torsdags badade badkar hemma hos min mamma. Ett riktigt varmt bad, mamma hade tänt doftljus och jag påbörjade en ny bok jag precis köpt. Mer än så behövs inte egentligen för att man ska må bra. Sedan, i fredags fm, tog jag med mig Zero på en "kort" promenad bort till Hakungekrossen, där vi plockade lite svamp. Första gången jag gjort det i hela mitt liv, men jag blev så sugen efter vår spårhelg och alla svampfynd man gjorde då. Plus att jag fick en grundlektion av Janne i vilka svampar som är vad. Det var otroligt vackert väder, tog av mig och gick endast i t-shirt och t.o.m då var det varmt.

Var faktiskt väldigt rofyllt att gå runt i skogen och spana ner i mossan. Kan jag tänka mig att göra om, synd bara att jag inte gillar att äta svamp   

Sedan blev det en tur upp till Älvkarleby över helgen. Bio, shopping och massa god mat.

 

Fotade lite under vår svamputflykt  

Zero snokar noggrannt :)

 

  

Med risk för att göra bort mig, men jag inbillar mig att detta är trattkantareller? Och är det inte det så är det väl den där andra sorten som också är ätbar? Kanske.....

 

  

Framför Österåkers Kyrka

 

  

Galen, hoppande Aussie   

 

  

Ett litet dopp i kanalen hann vi med också (vadå vi förresten?)

 

  

Operation torkning inledd

 

  

Ååååååå - klart!

 

Återkommer!

 
 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

27 september 2010 18:39

Åh "trattisar" ... det bästa som finns! Om du bara gillar att plocka och inte äta så ge dom till mig vet já så lovar jag att ta väl hand om dom! ;O
Lät skönt med lite vardagslyx, det var dig väl unt (oj vart kom det gamla uttrycket ifrån - har jag blivit gammal??? :O)

 
Kärran

Kärran

28 september 2010 11:03

????? *Förstummad i mitt chocktillstånd när det går upp för mig att jag förstår varför du satte dessa " (citationstecken, alltså) runt ordet kort*
Undrar även hur lång en förmiddag egentligen är? Innan tolv, ja, men när börjar den o när slutar morgon? Äh! Hur lång tid tog din "lilla" svampplockartur?

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards