Direktlänk till inlägg 24 september 2010

Körig helg :)

Av Katarina - 24 september 2010 10:04

Ny dag, nya tag! Glöm dumma människor, var glad över alla snälla människor man känner   

 

Måste ju skriva lite om förra helgen! ÖBK anordnade lägrespår på lördagen och Vaxholm högrespår på söndagen. Eftersom vi numera har ett sådant väldigt bra tävlingssamarbete mellan ÖBK, WBK och Danderyd-Täby använde vi samma marker båda dagarna och vi var flera spårläggare som gick båda dagarna.

Måste dock börja berätta om förra veckan som var helt galet intensiv. Jag har mina fasta hålltider under vardagarna:

8.30 - lämna barnen

12.00 - gå ut med Sacha

14.00 hämta barnen

Dessutom var det under förra veckan:

tis. och ons. 16-18 - Sport Academy

fre 16-19 - Sport Academy

mån. och tors. 17.00 - leverera Emelie till sin träning

 

Om man räknar in alla transporttider mellan olika saker var det inte många timmar i stöten jag hade på mig att ordna saker. Det där ordnandet innebar bl.a.:

- hämta datorn på klubben

- lägga in alla tävlande i Aldur

- köpa priser

- jaga funktionärer

- provgå mina spår

- studera Åkerstorpshallen för framtida träningar

- måla om Emelies rum

- ordna lottning, protokoll mm till lägrespåret

Osv, osv..... Anar att denna vecka har något att göra med att jag tröttnade helt häromdagen efter en otrevlig människa   

 

Iaf så jobbade jag 16-19 på fredagen, sedan upp till klubben för att plocka undan agilityhinder (som redan var gjort när jag kom upp). Vår tävlingsledare var vänlig nog att tala om att det inte var nödvändigt att ta bort dom eftersom budföringen skulle gå på bakplanen. Taskig timing TL!   Å andra sidan var det nog lika bra då det dök upp flera människor under lydnaden på lördagen, som började träna på de hinder som stod kvar, med sina klickers i högsta hugg. Efter en "tillsägelse" hade dom som tur var vett att lugna ner sig. Kom väl hem vid nio, slängde i mig middag och sedan målade jag till ett på natten. Somnade runt två, upp klockan fem (!!!!)   

 

Jag la ett spår vid Hakungekrossen, gick sådär för den föraren, fick med sig tre pinnar plus slutet in. Sedan ett till vid Husa. Sen säger vi inte mer om den saken   

 

Över huvud taget tycker jag att det var väldigt bra resultat under tävlingen. Av 12 deltagare var det 10 som klarade spåren och av dessa 10 var det fem som blev uppflyttade! Extra roligt med en ÖBK:are på andra plats (Tina och Triss).

 

Sedan måste jag få säga att vi hade en otroligt sexig skytt under budföring och platsliggning. Inte ofta man ser såna hunkar på appellplan   

 

Var väl hemma vid tretiden, drog direkt till min mamma för att hämta barnen, sedan till Willys för att handla. Klockan fem brakade.... någonting, löst! Ett oräknerligt antal tjejer i 9-10 års åldern invaderade vårt hus, Emelies tjejmiddag! Precis vad man är sugen på efter nio timmar i skog/på hundklubb   Naturligtvis kom jag inte i säng så där vansinnigt tidigt på lördagen heller, men likväl var det upp tidigt på söndagen. HALV fem denna gång. La mina två spår, det första vid krossen fick en lite ny sträckning då jag missade att svänga. Men det blev bra ändå, fick dirigera om Catherine (som var mottagare) lite bara så hon visste var de skulle komma fram. Alla pinnar in och inom tiden. Andra spåret vid Husa tog jag själv emot. Det var en kvinna som p.g.a en allvarlig sjukdom hade lite svårt att gå. Hon visade att hon hade skena på benet och berättade att dom inte brukade klara maxtiden. Hunden var dessutom tio år gammal, så hon sa att detta nog var deras sista spårtävling. Lite sorgligt faktiskt. Men glädjande nog kom dom i mål inom tiden och hade med sig fem pinnar plus slut.   

 

Eftersom det råkade vara min dotters födelsedag följde jag inte med till Vaxholm för resten av dagen, utan åkte hem och fortsatte måla istället (Emelie fick ett "nytt" rum i födelsedagspresent, med ny färg på väggarna, lite nya möbler och överkast och "myskuddar" till sängen). Sedan var det diverse släktingar på besök också. Sedan måste jag erkänna att jag var ganska trött  

 

Men det var en väldigt trevlig helg (om än liiiite intensiv kanske)!

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

24 september 2010 11:03

Ja, du är inte riktigt riktig, du! Fattar inte hur du orkar att passa MILIJONER tider så där.

Och jag förstår inte varför man verkligen MÅSTE måla en massa rum - just denna vecka?!! Okej, jag fick just svaret nu. (Tydligen läste jag första gången medans du höll på och skrev) Men måste hon fylla år - precis denna vecka!! Ingen planering! ;)

Imponerande och lite vemodigt med kvinnan med benet och gamla hunden. Roligt att det gick bra för dom.

Hörru, gå och lägg dig och sov nu!!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

24 september 2010 11:39

Att du orkar. Jag blev trött bara jag läste inlägget. Kram på dig och soc så gott

http://sigge05.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Penilla & Hedda

25 september 2010 17:13

Ja, vi släpade såååå gärna bort hindren (i onödan) jag menar ... gäddhäng är fult och muskler fint så det var bara en välgärning. ;O
Tycker att allt verkade flyta på bra i alla fall och det lät som att folk var nöjda med tävlingen.

 
Karin & Etza

Karin & Etza

26 september 2010 11:18

Snällt att inte orda så mycket om lördagens Husaspår. Man får väl ta på sig en benskena till nästa gång så att man håller sig inom maxtiden. Skämt åsido. Jag är väldigt imponerad av tjejen från Lidingö som klarade att gå det spåret med sin MS. Etza och jag kommer igen.

http://www.etza.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards