Direktlänk till inlägg 5 oktober 2010

Bland det sötaste jag sett :)

Av Katarina - 5 oktober 2010 23:32

Ibland går det fort! Tack vare massa bra tips på Facebook i måndags åkte Rebecca och jag iväg på hennes första ridlektion redan samma kväll! Ringde upp Sandra på stall Bobacken (Boda) och hon var så trevlig i telefon, så det kändes helt klart värt att prova. Och det var det ju! När vi kom dit förklarade ridläraren att dom nya eleverna (som är i lite mindre format gissar jag) alltid brukar få rida på deras sötaste häst. Vi blev visade fram till boxen där Smirre stod och ja - det kan vara bland det sötaste jag sett i hästväg! En liten, svart Shettis. Snäll som sjutton var han också. Rebecca fick borsta på honom utan problem. Vi sadlade och tränsade (det sistnämnda gjorde jag helt själv - än sitter minsann takterna i )  honom. Pinsam morsa som man är var jag tvungen att slänga fram kameran.... Ladies and gentlemen, I give you Smirre:

     

 

 

Han är ju så söt så man vill äta upp honom! Inte så lyckat uttryck när man talar om hästar kanske   

 

Sen var det ridlektion på utevolten (heter det så tro?). Alla barn skulle ha en vuxen ledare med sig, jag tyckte det var ganska mysigt att knata runt där. Fast tyvärr tjatade jag tydligen lite för mycket på Rebecca (enligt henne alltså). Var bl.a på henne om att hon skulle styra ut ordentligt i hörnorna (och inte låta hennes häst gena för mycket efter hästen framför). Får nog skärpa till mig nästa gång om jag ska få fortsätta gå med.

Tog ett kort på det tjusiga paret på väg tillbaka till stallet efter lektionen:

  

 

Rebecca var så duktig så! Hon t.o.m travade och provade att rida lätt! Och när vi gick mellan stall och ridvolt fick jag absolut inte hjälpa till att hålla i grimskaftet. Fröken "Kan själv!   

 

Nu kör hon nedräkning till nästa måndag. Och går och pratar drömskt om Smirre. När jag hämtade henne i skolan idag berättade hon att Elias (en kille i klassen) hade gett henne en puss och kallat henne för älskling. För andra dan i rad höll jag på dö av ett gullighetsanfall, men Rebecca var inte ett dugg nöjd. Hon muttrade argt om Elias (mellan hennes kärleksfulla Smirre-utrop) och bland det sista hon sa innan hon gick och la sig var "Påminn mig imorgon om att jag ska vara arg på Elias". Bruden har iaf rätt prioriteringar i livet!   

 

Återkommer!

 
 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

6 oktober 2010 21:17

Åh vad söööööt han var lilla Smirre! Och vad himla kul att ni hittade ett stall - Facebook is da shit! ;)
Och den där Elias ska inte tro att han lyckas fånga Rebecka så lätt - way to go Rebecka, håll killarna på halster! :D

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

8 oktober 2010 14:12

Visst ä det bra på stall bobacken. Kul att hon kunde börja direkt. Sara är överlycklig varje gång vi ska dit. Sandra är en mycket duktig ridlärare.
Och Smirre är underbart söt.

http://sigge05.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards