Direktlänk till inlägg 15 oktober 2010

Idag har vi tittat på ekorrar

Av Katarina - 15 oktober 2010 23:18

Det var ungefär det roligaste som hände mig idag. Zero fick följa med på Sashapromenad och på vägen hem fastnade han på ett ställe och stod och glodde. Nyfiken som jag är var jag tvungen att kliva tillbaka och kolla vad det var som var så intressant. Det visade sig vara Puff (inte Piff - han är den smarta), fast i "vanlig" ekorreform, inte jordekorre. Zero gjorde ett ryck framåt i kopplet för att.... ja vadå egentligen? Äta upp den? Sno ekollonen? Dra den i svansen? Vem vet. Hur som helst tyckte inte jag att han skulle vara så jätteintresserad av den, helst bara lite lagom. Ungefär som när man möter en katt som sitter still. Kolla lite, överväga läget för att sen bestämma sig för att det är bäst att låta bli.

Vad är det för övrigt med hundar och ekorrar? Vilket får mig att tänka på den fantastiska filmen "Upp" med den underbara scenen där farbror Fredriksson och hunden möts första gången: "blablablablabla - EKORRE!!!!!!!!!" F-n vilken bra film det är   

     Men iaf, tillbaka till Puff. Bestämde mig för att sto och glo på honom ett tag för att avdramatisera det hela för Zero. Puff tyckte inte att det var någon bra idé. Han skuttade tillbaka upp i sin lilla gran, ilsket tjattrande. Sen satte han sig på en gren typ en meter över marken (sa ju att han var Puff, eller så hade han bara väldigt taskigt ögonmått) och fortsatte tjattret. Hade velat ha det där översättningshalsbandet (har ni inte sett "Upp" får ni skylla er själva) för att höra vad han egentligen sa. Men Zero och jag stod envist kvar och glodde. Till slut tröttnade lilla Puff och kom ner på marken igen och fortsatte samla nötter. Jag inbillar mig att det var det han höll på med iaf. Zero och jag stod kvar och glodde. Efter ett tag kom det några fåglar och anslöt sig till Puff. Zero och jag stod kvar och glodde. Puff hittade ett annat spännande träd och klättra upp i, Zero och jag stod kvar och glodde. Puff kom tillbaka ner på marken igen, Zero och - äsch ni fattar säkert. Efter ett tag insåg jag att min vovve nog aldrig skulle tröttna på att glo på ekorrar. Brukar köra samma taktik med andra djur och då fungerar det ganska bra. När hunden börjar nosa eller kolla efter andra saker tycker jag att det är läge att gå. Men som sagt: det är något visst som sker när en småkorkad varelse möter en annan. Släng dessutom in en ekorre i bilden!  

 

Undrar om jag förresten hört en argt tjattrande ekorre förut? Kan bara komma på två ivrigt tjattrande ekorrar på julafton...

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

16 oktober 2010 07:28

Gillar ekorrar! Och alla borde se UP!

(Jaha... Nu ska vi se vad som händer.... Godkänd eller icke..... );)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards