Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Katarina - 8 juli 2010 00:45

Skulle ju presentera fotobevis på vad som hände när vi kom med båten till Skärgårdsstad i lördag. Jag körde som en gud hela vägen och lyckades t.o.m "parkera" vid en sjösättningsramp. Väl där skulle Gittan (svärmor) hoppa i land och hålla i båten medan vi lastade ur (vi kunde inte lämna båten där alltså utan skulle endast "slänga av" brudar, hundar och packning hyfsat nära för att sedan leta "parkeringsplats" en bit bort).

Svärmor hoppar på rampen - och halkar! "Stackaren, nu blir hon blöt om byxorna" tänker jag. Sedan upptäcker jag att hon liksom fortsätter halka. Mer och mer och helt plötsligt syns hon inte alls!?!? Fyra stycken paffa i båten inser att hon halkade ner i vattnet. Eftersom vi ganska snabbt kunde konstatera att det gick bra kunde vi snart utbryta i hysteriska skrattsalvor. Är riktigt stolt över att jag hade sinnesnärvaro nog att ta fram kameran och föreviga ögonblicket innan hon kom upp (med hjälp av en ganska förvånad man som stod på torra land och kollade på):  

   

Svärmor klänger sig fast för glatta livet :)

 

   

Näääästan ända uppe

 

   

Projekt avklarat! Första etappen avsläpp kom (nästan) helskinnade i land.

 

Zero fick följa med oss i båten eftersom vi inte hade något koppel till honom

   

Snygging i gröngräset   

 

Återkommer! 

Av Katarina - 8 juli 2010 00:17

Sommarcupen igår, tog med både Lazy och Zero. Båda blev diskade i agilityloppet, båda kom i mål i hopploppet. Yeeeej!   

Lazy är skendräktig och knäppare än normalt och det blev väl ungefär en miljard vägran i agilityklassen. Inför hoppet gjorde jag något som jag ALDRIG behövt göra med mina hundar - jag busade upp henne! Annars får man göra precis tvärtom när det gäller agilityn och försöka lugna ner dem. Men är man tio (och ett halvt  ) behöver man kanske lite peppning. Zero halvramlade av på gungbrädan, som var andra hindret, i agilityn och sedan flippade det mesta ur. Inför hoppet fick jag leka lite arg matte och vifta av mig innan. Jag springer runt och viftar som en galning med armarna, sedan blir jag rejält arg på honom när han hoppar på mig. Brukar faktiskt kunna funka   , allt för... eeeeh... konstens skull. Fem fel i slalom och en rivning fick vi men INGA tidsfel!!! Det är nog faktiskt första gången  

Idag har Lazy, småmattarna och jag varit och träffat våra "nya" hundar som ska bo hos oss en vecka: Nico och Zäta. Lazy blev väldigt kär i lilla Nico, dom är faktiskt lika gamla. Zäta var helt OK han också, men inget i jämförelse med en fluffig sobelhane! Tjejerna har redan börjat göra upp scheman för vem som ska få hålla Nico under promenaderna. Dessutom har dom nu glidit tillbaka till att vilja ha Sheltie igen - jag som lyckats få över alla till Cavalier! Måste träffa ett gäng fula, ocharmiga Shelties istället   

Fast Rebecca skulle nog helst av allt velat passa deras Islandshäst (tänker inte ens försöka skriva ner ett namn). Zero får flytta hem till mamma under tiden medan "hans" brud roar dom nya karlarna. Hu vilket öde!

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards