Alla inlägg den 23 juli 2010

Av Katarina - 23 juli 2010 20:30

Nu är jag ledig i flera dagar! Har avslutat min intensiv-valpkurs jag höll under två veckor. Två ggr förra veckan och tre gånger denna. Men igår var sista gången, nu kan jag börja träna egna hundar igen (haha, vilket skämt! Enda gångerna jag tränat hund under senaste halvåret har varit när jag tagit med dom upp när jag hållt kurs och passat på att träna lite efteråt   ).

Inser just att jag nog måste skriva en liten tycka-synd-om-mig-lista över vad jag gjort och ska göra under min "semester".

Första veckan: valpkurs måndag och onsdag, hundvakt må-fre,

Andra veckan: valpkurs måndag, onsdag och torsdag, "dagmamma" må-fre, en resa till Älvkarleby för att fota nya restaurangen tisdag-onsdag, telefonkonferens torsdag, säljmöte fredag, ev. döma U-KM söndag

Tredje veckan: jobba på Sleven i Grytan må-fre, kurs söndag

Fjärde veckan: hjälpa mamma flytta, kurs lördag

Femte veckan: eeehhhh - har jag verkligen en femte vecka tro???

 

Utöver det sitter jag och bokför för fullt, håller på skapar en hemsida för nya restaurangen, bokar hallar och försöker hitta instruktörer inför hösten (aaaah - där blev ni lite nyfikna va?).

 

Så, nu har jag beklagat mig lite. Ni andra då, vad brukar ni roa er med när ni har semester?

Vill bara påpeka att jag gör allt helt frivilligt. Dessutom har inte Chrille semester förrän i agugusti, så det är ändå inte tal om att göra några resor eller annat för mig och barnen just nu. Första veckan i augusti ska vi däremot försöka ta oss upp till Chrilles pappa i "Norrland" (allt norr om Gävle är Norrland va?). Chrille åker upp till Umeå redan sista juli för att partaja där under helgen. Barnen, Zero och jag får ta tåget till Östersund måndag kväll, så möts vi upp där för vidare gemensam bilresa till destination Ove    Anledningen till att vi åker upp måndag kväll är dels för att jag ska gå kurs söndag kväll (är det tänkt iaf, vette sjutton hur jag ska ta mig till och från Danderyd-Täby BK.... Kan man cykla?) och dels för att min mamma flyttar på måndag och jag vill gärna vara med och försöka hjälpa till på något litet hörn iaf. Sen är det kurs igen lördag morgon, så det blir en kort tripp. Men det tar ju bara nio timmar att åka dit..... Till Norrland alltså, inte till kursen.

Veckan efter det är det kurs både tisdag kväll och lördag morgon, svårt att hinna klämma in någon resa den veckan   

När jag anmälde mig till kursen stod det att den drog igång efter sommaren, vet inte riktigt om jag håller med om att första augusti är efter sommaren? Men jag vill hemskt gärna gå den, så lite får man väl offra!

 

Imorgon är jag (så vitt jag vet) helt leeeedig och ska åka in till Grönan med några kompisar. Ni anar inte hur löjligt mycket jag ser fram emot det, älskar nöjesparker i alla dess former! Att man numera får slänga i sig en och annan öl mellan karusellerna gör ju inte saken sämre   

 

Återkommer!

Ovido - Quiz & Flashcards