Direktlänk till inlägg 26 mars 2011

Vi har gjort det igen!

Av Katarina - 26 mars 2011 16:47

Vi har lyckats träna flera pass under samma vecka! Faktiskt två gånger, dagarna efter varandra! I tisdags blev det säkert 10-15 minuters agilityträning efter rallykursen. Tröttnade när klockan började närma sig 22 och pucko-Zero glatt struntade i att hoppa hinder utan istället sprang och tog sin leksak. Rakt fram (som vi brukar göra) är minsann inget problem, men en liiiten ynka vinkel på sista hindret (och därmed också på leksaken) betydde blackout för honom. Finns det agilitybanor som endast går rakt fram?


Jag som berömde honom så otroligt innan när vi tränade slalom och kontaktfält på A-hindret. Då var han ju världens duktigaste hund! Snacka om att han dalade på listan över "populäraste hund på Strömfallsvägen" efter hinderövningen. För att inte tala om när han tyckte att det var OK att hoppa upp på matte och typ nafsa henne i magen. Odrägliga agilityhund.... mutter, mutter.


Nästa dag, innan styrelsemötet, blev det således lydnadsträning istället. Mina koner var medsläpade - nu skulle vi träna rutan! För att göra en lång historia kort kan jag väl säga att efter typ tre minuter konstaterade jag att spår nog är vår grej egentligen. Det är där vi borde lägga vårt krut.


Fast det ingår ju sån där jädra lydnad där också.....


Freestyle? Näää, den biten får Emelie ta.


Utställning? Nääää, då blir han bara uppäten av terriers.


IPO? Nääää, då måste man ju träna i grupp - ofta!


Vallning? Nääää, jag har inga får.


Viltspår? Nääää, det är så svårt att få tag i fossingar.


Puss- och kramhund i soffan? Jaaaaaaaaaaa, den kör vi på!


 


Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

27 mars 2011 16:57

Nä, "puss-o kramhund i soffan" verkar för ansträngande o dömt att misslyckas med. Enbart "hund i soffan" är nog bäst.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Hanne & Gänget

Hanne & Gänget

31 mars 2011 16:36

Alltid lika trevligt med soffan.

http://www.sigge05.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards