Direktlänk till inlägg 12 juli 2010

Bonushundar del 2

Av Katarina - 12 juli 2010 23:09

Livet som 3-hundsmatte rullar på. Lazy fortsätter att hålla Zäta kort och Nico... långt? Eller vad är motsatsen till att hålla någon kort?

Idag fick Zäta följa med som "kurshund", dvs sitta och glo på mig när jag höll kurs på klubben. Av någon konstig anledning gick jag med på att hålla en valpkurs nu under sommaren, trots att jag höll två kurser under våren. Tur att dessa valpar var så himla små och söta (och framför allt lugna, förmodligen beroende på värmen). Har ett stycke pudel, en sheltie, en keeshound, en Shih Tzu och en labbeblandning. Zäta skötte sig hursomhelst väldigt bra, mycket bättre än vad Lazy skulle ha gjort den skälliga skithunden (hon och jag är på kollisionskurs med varandra just nu, för mycket hormoner i farten från bägge håll tror jag   ). Efter kursen gick vi bort till agilityplanen och tränade lite, jösses vad fumlig och bortkommen man känner sig när man ska träna med en hund man inte har en aning om vad den kan eller inte kan. Ganska många missförstånd blev det, men vi skötte oss nog hyfsat. Däremot blir det ingen sommarcup för oss imorgon, funderar på att åka in och kolla fotboll istället. Har ju varit lite dåligt med sådant den sista tiden.....   ) Och nu är jag faktiskt AIK-are, men att gå från att kolla VM-fotboll till att kolla AIK spela Champions League-kval kommer bli.... plågsamt antagligen   

 

Kolla förresten in hemsidan för Sleven i Grytan (pappsens restaurang) http://grytan.info

Chrille ligger bakom det VM-tips som spelats där. Moi kom på en delad sjundeplats    Naturligtvis tippade jag mitt ex som vinnare (säg till när det börjar bli tröttsamt att höra, jag kommer iofs ändå att fortsätta tjata men det är fan inte många som supit sig redlös ihop med en målis som vunnit både EM och VM   )

 

Nej, dags att ge hundarna mat och mig en glass. Nåde den unge som ätit upp den sista glassen! Morsan bör undvikas just nu, tur att dom är vana (ges skarpa övningar en gång i månaden ungefär). Skickade dem just i säng med ett "Försvinn!" istället för det sedvanliga "God natt!".

 

Återkommer!

 
 
Karin & Etza

Karin & Etza

13 juli 2010 11:36

Etza nya "syster" kommer att bli svart. Triss ger bara svart. Annars är det ganska läckert med brunt men som du säger svart och brunt går inte ihop och det är nog svårt att måla om Etza :-))
Konstaterade förresten att för att komma 7a på VM-tipset hade man 10!! st före sig i protokollet :-)

http://www.etza.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

13 juli 2010 11:56

Från VM-fotboll till "gärdesgårdskval"! Jag tycker synd om dig redan nu.

Åhh! Pudel-valp. *suck*

Och så går svart och brunt alldeles utmärkt ihop. Så det så!

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Annica

Annica

16 juli 2010 23:20

Oj oj oj...vilken underbar läsning och många skratt, supertack för att ni tog hand om dem. Säg bara till om ni vill ha hjälp någongång! Just nu ligger de båda herrarna och sover sött och säkert drömmer dem om både söta snälla tvåbenta och en viss söt och snäll fyrbent dam...stor kram

http://www.revolts.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards