Alla inlägg den 13 maj 2010

Av Katarina - 13 maj 2010 20:43

Om det skulle råka vara så att någon fått lust att titta in på min hemsida den sista tiden har ni nog märkt att den liksom är borta. Tröttnade i ärlighetens namn lite på den, dessutom tyckte jag att det inte var värt pengarna (jag som numera är ganska fattig).

MEN, plötsligt upptäcker man att man ju visst vill dela med sig av alla tråkiga små vardagshändelser som drabbar en. Jag har - trots många försök som yngre  - aldrig lyckats skriva dagbok, kanhända att man tar igen det nu? :)

Dessutom känns det lite fel att ha en blogg på sin hundhemsida när man precis lika ofta vill rapportera om övriga familjen (ja jag vet att jag döpt denna blogg till lazyzero, sluta vara så petig!)

 

SÅ, en liten uppdatering om mitt liv just nu:

  • jag är tjänstledig från Skivaffären
  • jag har två hundar som jag går ut med på dagarna (tar gärna emot fler, har några till på gång men först efter sommaren)
  • ska förhoppningsvis komma igång med mer bokföring (men är pinsamt dålig på att få arslet ur vagnen, bollen ligger hos mig!)
  • arbetar en gång i månaden på pappas restaurang http://grytan.info
  • trivs som fasen med mitt vardagsliv, har mycket tid för att umgås med min familj! :) Vardagslycka är att en onsdageftermiddag kunna ta med sig barnen plus kompis/ar till simhallen :)
  • har två kurser igång på ÖBK, en valp/unghund och en aktivering.
  • börjar få lite tävlingsabstinens och försöker träna agility med Zero iaf en gång i veckan (med VÄLDIGT varierande resultat)
  • börjar så smått smida planer på nästa hund (som till 90% säkerhet blir en cavalier, trots att alla är övertygade om att alla cavalierer är dödligt sjuka)

Så, det var snabbuppdateringen :) Ska iväg på inoff. utställning på Greyhoundpark med Zero på söndag. Hoppas det går bra så jag får något intressant att skriva om här :)

 

Nä, men allvarligt talat så känner jag mig faktiskt ganska utanför när "alla" andra tränar för fullt och har världens duktigaste hundar som åker runt på landets alla tävlingar. Jag har bara kurser och ordnar tävlingar åt alla andra :( Det var ju det där med att säga nej (fast lite kul är det ju också, dessutom är det inte lätt när man är så förbannat bra på att fixa saker som jag är :P)

 

Återkommer en annan dag!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards