Alla inlägg den 26 maj 2010

Av Katarina - 26 maj 2010 09:57

Först till en väldigt viktig fråga innan jag glömmer bort den:

Är det Österåkers kyrka som åker förbi i "Repmånad" när dom kommer hem från middagen på Stadshotellet? Har legat sömnlös i flera år.....

 

Igår gillade jag min hund igen! Han var med på min aktivitets/prova-på kurs. Först satt han i bur inne i stugan en timme medan vi hade teori och han var nästan helt tyst :) Sedan var vi ute i en dryg timme och han satt/låg så snällt uppbunden i ett träd och tittade på. Efteråt fick han träna och det gick riktigt bra! Rutan funkade, vänsterhalter i fritt följ funkade, fjärrdirigeringen gick super! Sedan har vi ju vårt (eller snarare mitt eftersom jag tydligen aldrig lyckas lära någon hund detta) hatmoment - INKALLNING MED STÄLLANDE! Huuuuu, jag ryser bara jag skriver det! En gång i tiden försökte jag träna bollen på detta moment med Lazy men fick ge upp eftersom jag inte kan kasta en bolljäkel längre än sju meter. I bästa fall fick jag den att dimpa ner i huvudet på Lejsan men bakom henne kom den f-n inte! Nu tyckte iofs Lazy att det var ganska kul att få en boll i huvudet, kanske förklarar en del om henne..... Så när jag skulle lära Zero detta moment började jag med godis, vilket gick jättebra i början, men inte alls den senaste tiden. Så igår plockade jag fram bollen igen! Konstaterade att Zero stannar jättebra när jag kastar, konstaterade också att jag fortfarande inte kan kasta längre än sju meter.... Någon som kan träna mig så jag kan träna min hund? När Lazy och jag tränade för Tomas M och skulle köra detta moment fick han stå bakom mig och kasta och jag fick göra rörelsen med armen :S Han sa åt mig att jag fick hugga tag i Chrille där hemma och köra likadant. Hur patetiskt är inte det då, ni kan lika gärna börja kalla mig Vanilla Ice :D

 

Ikväll ska jag leka modell, Lisis ska ha fotoutställning och behöver några som ska se vansinniga ut. Passar väl mig bra? Får se om kläderna åker av också... :P

 

Återkommer!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards