Alla inlägg den 14 maj 2010

Av Katarina - 14 maj 2010 12:45

Börjar bli en vana det här. Så fort man har en ledig dag väcks man (alldeles för tidigt) av att man får en telefonlur tryckt mot örat. Med hes "whiskeyröst"  väser man fram "hallå?". Alltid lika spännande att se vem man får prata med :)

Anledningen till detta brukar vara att Emelie och någon kompis vill leka. Men det blir en något trevande inledning på samtalet när man inte vet vem man pratar med och varför :)

 

Idag är hon borta hos henne klasskompis Vickan och leker. Vickan har både trampoolin på tomten samt ett gäng egna hästar - man har ju inte mycket att konkurrera med där! Det enda vi har att "suktas" med är två ganska söta hundar (fast Vickan har ju en schäfer också.....). Å andra sidan kanske man ska vara nöjd med att inte ha varken pool eller Wii-spel, så slipper man ha traktens alla ungar springandes här :)

 

 

Hade goda intentioner om att gå och träna lite hund idag. Ända tills jag följde Emelie en bit på väg till Vickan - det kommer massa regn emellanåt! Och fjollLazy vägrar ju bli blöt.... Vi gick på en smal väg då det kom en bil. Zero och jag flyttade oss artigt ut på gräsmattan bredvid. Lazy hade minsann inte minsta lust att blöta ner tassarna! Hon tyckte nog att den dumma bilen kunde köra där istället. Det ser ju så trevligt och "väluppfostrat" ut när man får släpa undan sin motsträviga hund med kopplet..... Men jag tänker behålla tanken på träning iaf, kanske att det klarnar upp lite till kvällen?

 

Istället får det bli en tur in till stan. Sveavägen närmare bestämt och alla resebyråer som ligger där (fast dom har säkert försvunnit och stoppats in i datorn istället). Känner mig väldigt gammaldags - men ibland vill jag faktiskt prata med en riktig människa!  Vi håller på planerar en semesterresa i augusti. Hade siktet inställt på Grekland, men nu känns det lite osäkert att boka. Inte så kul om generalstrejk utbryter som det varnas om. Sen har ju jag gått och blivit lite småskraj för att flyga. Har aldrig varit det förut, utan det kom efter att jag fått barn. Däremot är jag ganska sugen på att prova på att resa med tåg! Ser ju urläckert ut att tuffa fram genom Europa (absolut inte tågluffa, bara för att ta sig från A till B). Eventuellt ska både min mamma och svärmor följa med och svärmor är livrädd för att flyga (tror aldrig hon gjort det), så då vore ju tåg ett bra alternativ. Dessutom är det ju tusen gånger bättre för miljön :) Försökte surfa runt inatt och leta tågcharter, det finns litegrann, däremot tycker jag att det är bökigt att få fram alla uppgifter om resemål, hotell, priser och tillgänglighet på ett bra sätt! Därav önskemålet om att få tala med en riktig människa.

 

Isf blir det Italien, och väl där förmodligen Gardasjön. Ser väldigt mysigt ut - sol, bad och kullerstensgator :) Jag har dessutom aldrig varit i Italien (har däremot inget emot att träffa italienare :P) Det finns flera byar att välja på runt om sjön. Resan tar ca 20 timmar (från Lunds central). Såg en bild på hemsidan där det sitter ett par och har picknick i en fräsch tågkupé samtidigt som ett fantastiskt landskap svischar förbi utanför fönstret. Aaaahhhh, så vill jag ha det! Inte sitta i en trång metalltub som när som helst kan ramla ner ett antal tusen meter!

 

Berättade för Emelie om flygplanskraschen som precis var i Libyen (pedagogiskt va? :) Hon hade faktiskt hört om den på nyheterna och hade några frågor) och om hur att en nioårig kille faktiskt överlevde. Emelie utbrast glatt "Va bra, då kanske jag har tur och klarar mig!". Man får vara egoistiskt i den åldern va? :P

 

Återkommer en annan dag! 

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards