Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Blä!

Av Katarina - 21 maj 2010 10:05

Zero och jag ska skiljas! Tror vi har vuxit ifrån varann :)

Skämt å sido så känns det liiite som att något har hänt. Jag som alltid har avgudat honom känner nu oftare och oftare att jag blir irriterad och, faktiskt, besviken på honom. Han är inte alls med mig lika mycket, bryr sig inte alltid om att komma på inkallning (tro mig - han har ALLTID kommit förut), flyter iväg när vi tränar, har glömt det mesta han kunnat förut. Han har på något sätt blivit en riktig hanhund! Jag vet att jag tar det alldeles för personligt, men det sårar mig faktiskt.... Min lilla vovve vill liksom inte vara med mig längre :(

Och innan någon kommer med en dryg kommentar - vi har faktiskt börjat träna mer och mer ihop!

Får väl lägga ner allt vad agility och lydnad heter och börja med typ viltspår eller nåt.

 

Annars då? Jo det är mest blä äverallt, räkningarna väller in och jag har inte ens lyckats betala alla som kom förra månaden. Får väl hitta något trevligt extraknäck som man duger åt(Mamskillnadsgatan here I come!)

 

Tur att vädret är underbart iaf :) Och jag har ju verkligen möjlighet att njuta av det under dagarna. När man nu inte sitter inne och bloggar....

 

Hm, förresten, vad är det för datum idag? Aha - är det DÄRFÖR allt är så bläigt....

 

Återkommer!

 
 
Kärrran

Kärrran

21 maj 2010 10:23

Just det! Spirre ska ha sin spruta imorrn. Bra att du påminde mig! ;)

Du ska få se att Zero o du blir ihop igen om en vecka eller två... (Hm..? Undrar vad Zero säger om dig..?)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Ingen bild

Virriga Kärran igen

21 maj 2010 10:25

Det är ju fredag IDAG! Spirre ska sprutan idag - inte imorrn...

 
Ingen bild

Pernilla & Hedda

24 maj 2010 14:47

Går säkert över snart ska du se! Jag menar ... hundarna måste ju också få ha lite dåliga perioder ibland med tanke på hur ofta man själv är "inte på humör". Men av hundarna kräver man alltid att de ska vara briljanta så fort man orkar träna dom. ;O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards