Direktlänk till inlägg 23 maj 2010

Vatten

Av Katarina - 23 maj 2010 20:50

Idag hade jag inte mindre än två kurser! Klockan 13 var det "valp"kurs (dom är lite halvgamla allihopa så det kanske snarare är en unghundskurs?). Vi hade vår bonusgång då dom skulle få prova på lite olika hundaktiviteter. Brukar ha det varje kurs, förhoppningsvis är det någon som fastnar för något och fortsätter träna! Lite spår och agility brukar det alltid bli (båda anpassade efter bebisar så klart :) och sedan ytterligare någon "gren". Som tur var upptäckte jag att det skulle vara MH på klubben och hann i god tid informera alla deltagare om att vi istället skulle träffas på Domaruddens parkering.

När jag så vaknade imorse och upptäckte att det ösregnade blev jag lite moloken.... Halv elva skickade jag ett sms till alla deltagare om att jag slängde in en brasklapp ifall vädret skulle fortsätta vara dåligt - isf skulle vi ställa in idag och istället försöka hitta ett nytt datum. Lovade att jag skulle återkomma med säkert besked vid tolv. Gick in på yr.no som tydligen ALLTID har rätt angående vädret, där stod att Åkersberga skulle ha uppehåll mellan tolv och arton, sen skulle regnet komma. Strax innan tolv ringde så Roys husse och undrade hur det skulle bli. Dom är två par som kommer från Vallentuna nämligen och behöver ju därför lite mer tid på sig att komma hit (fast dit). Han talade också om att ute hos dom lyste solen. Eftersom det inte föll något regn just då här heller sa jag att vi körde på som planerat! Sms:ade övriga och talade om detta också.

Det började med en liten regnskur precis när jag cyklade hemifrån.. Lagom för att mina ben skulle bli så där äckligt blöta som som blir när man cyklar. Men skuren drog snart förbi och när jag kom fram till Domarudden var det uppehåll. Vi började prata, deltagarna fick lägga ut varsitt väldigt kort spår åt hundarna (vi skulle börja med "spontanupptag), sedan fortsatte vi prtata lite. Här någonstans började det regna en del igen. Jag bestämde mig för att vi skulle skynda oss att gå våra små minispår innan det blev värre, sedan kunde vi bestämma oss för att bryta om så skulle vara. För att göra en lång historia kort - HELVETE vad det regnade! Och åskade! Har ta mig fan aldrig varit så blöt i hela mitt liv! När det åskade som värst vart det t.o.m nästan lite obehagligt, det var verkligen rakt över oss! Dom tre första hann gå sina spår, dom sista fick strunta i det, det fanns nog inte ett uns lukt kvar någonstans. Tyvärr.... Och mitt i alltihop känner man sig på något sätt skyldig för att man inte får ihop ett bra träningstillfälle :(

Funderade på riktigt att hoppa i sjön eftersom jag ändå var så blöt som man kan bli, då hade ju årets badpremiär blivit avklarad. Lagom till vi kom till parkeringen hade både regnet och åskan försvunnit och blå himmel började skymta... Det dumma vädret skulle minsann håna oss också! Cyklade hem och ställde mig sen i hallen och vred ur mina kläder. Jag kunde faktiskt på fullaste allvar vrida ur alla mina kläder - t.o.m trosorna! (hånfulla eller sexistiska kommentarer undanbedes :). Sen var det bara att ta på sig morgonrock och krypa ner i soffan under ett täcke.

Fick säkert mysa en hel timme innan det var dags att cykla upp till klubben för kurs nummer två. Aktivitetskursen/Prova-på-kursen vars tema för dagen var - spår..... Hade ju liksom en tanke med det hela innan, först spår för valparna på Domarudden från klockan ett och några timmar framåt, sedan paus för mig då jag skulle kunna äta lite lunch och läsa en god bok innan andra gänget kom. Pyttsan, jag ringde alla deltagare och ändrade plats till klubben istället. Eller alla och alla - en fick jag inte tag i utan lämnade ett meddelande på mobilsvaret. Hoppas att det inte stod en urförbannad kursare uppe på Domarudden och undrade var alla höll hus? Fast sen påpekade en annan deltagare att man nog borde kolla upp själv om det verkligen blir någon kurs om det både ösregnar och åskar under dagen. Så jag bestämde mig för att lyssna på henne :)

Detta gäng fick bara teorin angående spåret men det blev ordentligt genomgånget (inte som för valparna då detta inte riktigt hanns med :S). Det tog en timme och sedan sa vi att vi bestämmer ett annat datum då vi går ut i skogen och kör "på riktigt", när det förhoppningsvis är lite trevligare väder.

Blev iaf glad när jag klev in och skulle sätta igång kursen och flera stycken sa "vad roligt det var förra gången" :) Vi hade rallylydnad och det blev väldigt uppskattat. Några berättade att dom minsann hade skrivit ut skyltar från nätet och lagt ut i trädgården hemma. Då blir man glad som instruktör, några som uppskattar det man gör :)

 

Återkommer!

 
 
Kärran

Kärran

23 maj 2010 23:03

Eh..? Blev det inte ganska blött i hallen av vattnet från alla urvridna kläder?
Och här kommer standard-kommentaren:
Körkort, kanske? Det är torrt inuti bilar... cykla är blött.

http://www.storolillnos.dinstudio.se

 
Karin & Etza

Karin & Etza

24 maj 2010 17:21

Jag är nog lite trög. Nu först förstår jag varför jag inte kommer in på din hemsida. Och så har du haft denna sida i nästan 2 veckor.
Åskväder i Domarudden vet jag allt om. Var där för många herrans år när blixten slog ner. Huvva. Det var skitläskigt.

http://www.etza.dinstudio.se

 
Ingen bild

Yvonne

24 maj 2010 21:40

Har du raderat din hemsida??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards