Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Coola Zero

Av Katarina - 31 maj 2010 10:00

Har varit uppe i Älvkarleby och jobbat i helgen. Zero fick följa med. Inte till restaurangen alltså, tror dock att han hade gjort stor succé där som städare/provsmakare/underhållare. Nä han fick snällt hålla sig i huset medan matte slavade    Vi börjar ju inte förrän elva på dagarna så vi hann hänga lite på förmiddagarna. Tyvvärr blev det ingen träning som jag hade tänkt. På lördag fm blev det en promenad med min pappa och på sönagen var agilitybanan upptagen så det bidde en till prommis med pappsen.

Söndagen på restaurangen blev ganska kaotisk (Mors dag) och vi var inte ens i närheten att komma därifrån i tid. Egentligen stänger den 18 och vi kan ta tåget som går 18.34, men igår fick vi ta nästa tåg - TVÅ TIMMAR senare. Hemresan blev: 1,5 timme på Upptåget, 20 minuter på pendeln, 10 minuter buss och sedan Roslagsbanan från Mörby. Zero skötte sig exemplariskt och sov mest hela tiden. Min lilla gullhund   

   

Bild tagen förra gången Zero åkte Upptåget, då var småmattarna med också  

 

Vi var inte hemma förrän vid tolv och då är man ju så övertrött så man är helt uppe i varv. Gå och lägga sig är liksom inte att tänka på! Satt vaken minst någon timma och tittade på TV så idag är jag nååååågot trött. Roligt då att jag har miljoner telefonsamtal att ringa idag - jag vill inte pratat med någon, jag vill sova! Fick just reda på att jag har ett möte ikväll också, SNAAARRRRK! Dessutom brukar det vara jag som ska skicka kallelser till dessa möten, tror ni det blivit gjort?   

Man kan ju undra varför jag då sitter här och bloggar istället för att sätta fart? Har jag två saker som verkligen måste bli gjorda och fem som det kan vänta med börjar jag oftast med dom som kan vänta.... Men någon gång kanske jag också blir stor och ansvarsfull. Bara jag inte blir tråkig som andra vuxna  

 

Återkommer!

 
 
Catherine

Catherine

1 juni 2010 15:36

DU tråkig ALDRIG, haha det är jag det gamla norska tanten som bara tränar hund mens andra har ett liv och familj ;)) Var planvärd igår det va faktiskt mkt trevligt, Tomas kom inte va på husvisning den svikaren. Det va en 4 st glada hundförare som va där o trevligt hade vi :))

http://www.majaoxantoseventyr.dinstudio.se

 
Kärran

Kärran

2 juni 2010 10:16

Undrar när du blir vuxen nog att skaffa körkort? ;)

http://www.storolillnos.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katarina - 28 februari 2012 22:54

Det blir ju tyvärr lite klent med skid- och pulkaåkningen under detta sportlov, tur då att man kan roa sig på andra sätt. Igår tog vi den traditionella dagskryssningen. Jag brukar inte vara med på denna tradition då jag oftast jobbat tidigare, utan d...

Av Katarina - 27 februari 2012 22:03

Herregud, här har man varit hundaktiv utan att tala om det! Jag vill ju gärna att folk ska tro att jag faktiskt aktiverar mina hundar någon gång per halvår.....   Denna gång var väl iofs aktivitetsnivån rätt låg, vi var nämligen på massagekurs i ...

Av Katarina - 21 februari 2012 21:01

När jag var liten (kommentarer om hur längesedan det var undanbedes vänligen) så var det ofta mammorna som var "mest engagerade" i skolan. Skulle man t.ex. åka på utflykt och några föräldrar följde med, var det oftast mammor. Anledningen var väl anta...

Av Katarina - 27 oktober 2011 22:32

Jag börjar undra om det spökar uppe på ÖBK. Vet att det finns dom som påstått detta länge, men hur ofta lyssnar jag på någon annan?    Hade rallylydnadskurs ikväll. Alla tränade på och det var frid och fröjd. Vi avslutade med en bana. I ena hörnet ...

Av Katarina - 10 oktober 2011 11:24

Dags för lite bilder igen:      Lazy och Zune njuter av varsitt mellanmål   Zero funderar på om Zune kan bli ett mellanmål     Ute på promsis med Rebecca     Tränar framförgående     Kanin på grönbete     Tvättpaus    ...

Ovido - Quiz & Flashcards